Piaţa produselor de lux creşte anual cu 5%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Afacerile cu produse de lux încep să devină din ce în ce mai profitabile, pe fondul disponibilităţii tot mai accentuate a românului de a cheltui mult pentru a-şi satisface gusturile rafinate.

Afacerile cu produse de lux încep să devină din ce în ce mai profitabile, pe fondul disponibilităţii tot mai accentuate a românului de a cheltui mult pentru a-şi satisface gusturile rafinate. Oferta existentă pe piaţa românească nu este însă îndeajuns de satisfăcătoare pentru cumpărătorul român, astfel că doar 40% din aceştia îşi fac în prezent cumpărăturile în România.
Piaţa luxului din ţara noastră, în care sunt incluse hainele, bijuteriile, maşinile, ceasurile, serviciile de îngrijire corporală (SPA), ar putea ajunge în acest an la circa opt milioane de euro, potrivit estimărilor CPP Management Consultants Ltd. Aceasta în condiţiile în care Ucraina cheltuieşte pe produse de lux în jur de 150 milioane de euro. În ceea ce priveşte dinamica pieţei, în majoritatea ţărilor din lume vânzările produselor de lux cresc cu 10%, însă sunt ţări, precum Brazilia sau China, unde piaţa creşte cu până la 40% pe an.
Piaţa din România creşte anual cu 5%, principalul motor fiind industria auto, bijuteriile şi ceasurile. În prezent, România a ajuns să asimileze aproximativ 4.000 de maşini de lux anual, trendul fiind crescător.

Se vând 10 iahturi pe an
Chiar dacă nu reprezintă un motor de creştere direct al sectorului de lux, industria ambarcaţiunilor de lux reprezintă un domeniu în plină dezvoltare, de la care se aşteaptă cifre în creştere. Robert Ambrozie, managerul general al unicului importator de ambarcaţiuni de lux, Neptun Yacht România, spune că piaţa se ridică la circa trei-patru milioane de euro, iar cifrele indică o dublare de la an la an. "În România vindem în jur de 10 ambarcaţiuni pe an, valoarea medie a uneia fiind de 300.000 de euro".

Creşte cererea de mobilier de lux
şi în ceea ce priveşte vânzările de mobilier de lux, cifrele sunt într-o continuă creştere. Specialiştii consideră că asta se datorează şi educării gustului consumatorului, dar şi construcţiilor tot mai frecvente de spaţii pentru birouri. "Suntem în România de doi ani, şi pot să vă spun că în al doilea an vânzările practic s-au triplat. Pentru acest an estimăm că ele vor fi de cinci ori mai mari decât anul trecut", spune Michelle Nzikou, marketing manager la Orion Group.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite