Piaţa laptopurilor va depăşi 140 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Febra cumpărării de calculatoare portabile, care i-a cuprins pe români începând cu 2005, se va menţine şi în 2006. Dacă anul trecut vânzările au avut creşteri spectaculoase, însumând un

Febra cumpărării de calculatoare portabile, care i-a cuprins pe români începând cu 2005, se va menţine şi în 2006. Dacă anul trecut vânzările au avut creşteri spectaculoase, însumând un număr total de 92.000 de unităţi, pentru anul curent se preconizează depăşirea cifrei de 140.000 de laptopuri vândute. Specialiştii pieţei IT estimează că, în 2006, vom avea o piaţă autohtonă de laptopuri de aproximativ 140 milioane de euro.
"Estimăm că într-un termen relativ scurt, de câteva luni sau cel mult un an, piaţa de laptopuri va ajunge să depăşească ca cifră de afaceri piaţa calculatoarelor personale de tip desktop", susţine Liviu Taloi, reprezentant eMag, portal specializat pe vânzări de IT&C. Achiziţiile prin intermediul magazinelor virtuale au înregistrat, de altfel, în ultimul an, creşteri semnificative. "În martie 2006, am vândut câteva sute de bucăţi de laptopuri, de două ori mai mult decât în aceeaşi lună a anului trecut", mai spune Taloi. Cel mai bine vândute laptopuri sunt, în cazul persoanelor fizice, cele ce oferă o echipare de bază la preţuri mici. "Jumătate din clienţii noştri sunt foarte sensibili la preţ, ei aleg, de regulă, cel mai ieftin produs", explică Octavian Jeleş, director de vânzări Oktal Computers. În cazul companiilor, cele mai achiziţionate sisteme portabile sunt cele mai performante, care pot îndeplini funcţia de birou mobil, categorie cu un preţ mediu începând de la 5.000 RON.

Lider de piaţa, Fujitsu Siemens
Piaţa autohtonă de laptopuri este dominată de Fujitsu Siemens, care are o cotă de piaţă de 21,5 la sută conform ultimului studiu IDC. "Faţă de 2004, anul trecut am vândut cu 133,4 la sută mai multe laptopuri, adică 19.889 de unităţi", ne-a declarat Ileana Stroe, director de marketing al companiei. Cele mai căutate modele au fost Amilo din gama "consumer", având preţuri între 500 şi 1.000 de euro. Următoarele branduri importante de pe piaţa românească sunt HP, Acer şi Toshiba, care, împreună cu Fujitsu Siemens, acoperă aproximativ 80 la sută din totalul vânzărilor.
Pentru cei care încă mai studiază piaţa în căutarea unui laptop perfect, veştile sunt bune. Unii distribuitori au pregătit deja oferte promoţionale de Paşte. În afara acestor reduceri de moment, tendinţa generală a pieţei este, ca de altfel şi pentru alte categorii de produse IT, de scădere accelerată a preţurilor. Ca urmare a cererii tot mai mari, au crescut mult şi volumele, determinând o scădere semnificativă a costurilor de producţie. "În plus, trebuie să ţinem cont şi de faptul că această reducere a preţurilor este însoţită de creşterea performanţelor oferite de produse", a declarat Costel Grozav, reprezentant BenQ România. Notebookurile acestui producător, cunoscute sub numele de Joybook, au fost lansate pe piaţa din România începând cu luna martie a acestui an şi au înregistrat vânzări bune, după spusele reprezentanţilor companiei.

Modelele de 15 inch, preferate de români
Deşi tendinţa la nivel internaţional este de tranziţie către laptopurile cu ecran mare de 19 sau chiar 20 de inch, consumatorii români preferă laptopurile cu ecrane de 15 sau 15.4 inch datorită preţurilor mai mici. "Laptopurile cu ecrane de 17 inch menite să înlocuiască desktopurile sau cele cu ecrane mai mici (de 12 inch, de exemplu), dar mai performante sunt produse scumpe, de aceea românii aleg în cele mai multe cazuri modelele de mărime medie", ne-a precizat Octavian Jeleş.

Piaţa de PC-uri, creştere moderată de 10 la sută
Tendinţa generală de înlocuire a sistemelor desktop cu laptopuri va face ca, în 2006, vânzările de sisteme fixe să aibă o creştere mai moderată. Conform IDC, la nivel mondial, volumul total de vânzări va creşte cu 10% în 2006, această încetinire datorându-se în special achiziţiilor de înlocuire cu echipamente portabile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite