Piata electrocasnicelor, in stagnare la oras

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piata de electrocasnice - asa-numitele produse albe - a ajuns la maturitate, apreciaza directorul companiei Cosmo, Gyorgy Baba, pentru anul viitor prognozele de crestere nedepasind, ca si anul acesta,

Piata de electrocasnice - asa-numitele produse albe - a ajuns la maturitate, apreciaza directorul companiei Cosmo, Gyorgy Baba, pentru anul viitor prognozele de crestere nedepasind, ca si anul acesta, 5-6 la suta.
Mai dinamic este segmentul de produse multimedia si IT, unde estimarile de crestere pentru 2006 sunt de circa 30-35 la suta.
In acest an, la laptopuri si aparate foto vanzarile s-au dublat.
Piata electrocasnicelor este evaluata pentru 2005 la 600 - 700 milioane de euro, iar adaugand si piata produselor multimedia si IT ajunge la 900 milioane - 1 miliard de euro.
Daca in mediul urban, cir-ca 40 la suta din produ-sele electrocasnice se achi-zitioneaza pe credit, in mediul rural penetrarea creditului nu depaseste 10 la suta. ,Cei din mediul rural vin la oras, vad ca nu pot lua credit si renunta", explica directorul Cosmo, care impreuna cu TBI Leasing au creat o societate de credit de consum care va exploata aceasta nisa. Noua companie va oferi credite ,doar cu buletinul" pentru cei pana acum ,neeligibili" - locuitorii din mediul rural si chiar tinerii de peste 18 ani, estimand pentru anul viitor circa 15.000 de clienti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite