Piaţa construcţiilor autohtone a înregistrat în ianuarie un recul de proporţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima lună de după aderarea României la Uniunea Europeană marchează şi un recul de proporţii pe segmentul construcţiilor. Ultimele date ale Institutului Naţional de Statistică arată că

Prima lună de după aderarea României la Uniunea Europeană marchează şi un recul de proporţii pe segmentul construcţiilor. Ultimele date ale Institutului Naţional de Statistică arată că în ianuarie 2007 s-a construit cu aproximativ 63% mai puţin decât în ultima lună a lui 2006. Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor în Construcţii (ARACO), spune însă că această diminuare a activităţii este una conjuncturală. "O bună parte din luna ianuarie nu s-a lucrat, trebuie ţinut cont de lunga perioadă de vacanţă. O comparaţie mai relevantă pentru evoluţia pieţei ar fi cea cu ianuarie 2006", precizează Plosceanu. Astfel, tot datele INS arată că faţă de perioada similară a anului trecut, valoarea lucrărilor de construcţii a crescut în termeni reali cu 25,7%. Pe tipuri de construcţii, cel mai dinamic a fost segmentul clădirilor rezidenţiale, cu un avans de 27,6%, urmat de cel al construcţiei inginereşti, cu 25,9% şi de cel al clădirilor nerezidenţiale, cu 24,5%. Şi pe elemente de structură s-au înregistrat creşteri la toate componentele. Lucrările de întreţinere şi reparaţii curente au cunoscut cele mai importante majorări, de peste 34%. Acestea sunt urmate îndeaproape de lucrările de reparaţii capitale, cu un avans de 32,2%, şi de lucrările de construcţii noi, cu o creştere mai modestă, de numai 20%.

Un studiu recent al companiei de consultanţă Deloitte arată că, până în 2010, piaţa autohtonă de profil va ajunge la 10 miliarde de euro, iar numărul de angajaţi se va situa între 450.000 şi 500.000. În bună măsură, analiştii consideră că anii următori vom asista la o creştere semnificativă a sectorului ingineriei civile. Argumentul lor este dat de necesitatea ca România să-şi armonizeze sectorul transporturilor cu cel existent în celelalte state membre ale Uniunii Europene. Se estimează că, în mai puţin de un deceniu, autostrăzile nou construite şi modernizarea reţelei actuale de drumuri ar putea depăşi 12 miliarde de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite