Piaţa conservelor e dominată de produsele româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au consumat anul trecut 150 milioane de conserve din legume şi fructe, în valoare de 225 milioane RON (aproape 65 milioane de euro). O cifră ridicată, spun fabricanţii autohtoni, care

Românii au consumat anul trecut 150 milioane de conserve din legume şi fructe, în valoare de 225 milioane RON (aproape 65 milioane de euro). O cifră ridicată, spun fabricanţii autohtoni, care sunt mulţumiţi că brandurile româneşti au început să se impună încet-încet pe piaţă.
Mai rămâne de acaparat cota de piaţă a murăturilor, gemurilor şi bulioanelor importate, care au reprezentat în jur de 20% din totalul produselor cumpărate din magazine. Asta dacă nu adăugăm şi conservele realizate în casă după reţete tradiţionale.
Să produci murături, compoturi, gemuri şi pastă de tomate în fabrici specializate ar putea părea o afacere proastă în România, într-o ţară în care există o adevărată tradiţie în această privinţă, iar gustul "de acasă" e cel mai bun. Producătorii autohtoni spun că businessul s-a stabilizat şi chiar a început să renteze. Asta, mai ales după ce s-au făcut investiţii de aproximativ 30 milioane de euro în liniile tehnologice şi infrastructura fabricilor Leader Caracal, Conserv Buftea, Legume Fructe Buzău, Encon Turnu Măgurele şi Contec Tecuci, unii dintre principalii producători din domeniu. Singura problemă ar fi că pe piaţa românească se mai foloseşte pasta triplu concentrată din import şi diluată cu apă, comercializată frecvent sub formă de bulion sau pastă de tomate.
"Fabricile serioase folosesc materii prime autohtone în proporţie de 100%, produse din ce în ce mai mult în ferme comerciale specializate", a declarat, pentru Adevărul, Aurel Tănase, preşedintele patronatului din Industria de Conserve din Legume şi Fructe Romconserv. "Consumatorul trebuie să fie atent la reţetă în momentul în care cumpără produsul respectiv, pentru că etichetele frumoase pot păcăli uşor", continuă el.
Străinii ne pun pe masă conserve ca la bunica
O creştere a pieţei în care consumatorii sunt obişnuiţi cu reţetele "de acasă" nu se putea face decât prin producerea de conserve cu gust asemănător. Acesta este şi motivul pentru care importurile de murături şi gemuri au scăzut în ultimii ani. Anul trecut, aproximativ 80% din conservele de legume-fructe şi gemuri cumpărate de români au fost de provenienţă autohtonă. Cu alte cuvinte, s-au vândut nu mai puţin de 150 milioane de recipiente, în valoare de aproximativ 225 milioane RON, potrivit datelor patronatului din domeniu. Ar mai fi de recuperat pe segmentul conservelor din roşii decojite, unde deocamdată sunt preferate produsele din Italia.
Totuşi, pe lângă fabricile româneşti au loc şi companiile multinaţionale, aşa cum este cazul Orkla Foods România (OFR), filiala grupului norvegian cu acelaşi nume. Compania a crescut pe plan local prin achiziţionarea mai multor fabrici din domeniul industriei conservelor, care nu au putut ţine pasul cu modernizările cerute de integrarea României în UE. Ca să câştige teren în preferinţele consumatorilor, Orkla Foods a mers pe acelaşi principiu ca şi fabricile româneşti: materie primă autohtonă înglobată în produse făcute după reţete locale. "În acest moment, Orkla este lider de piaţă la categoria gemuri şi dulceţuri Bunica, dacă ţinem cont de criteriul valoric. Brandul este unul premium şi nu putem face o comparaţie volumică cu alţi fabricanţi de gemuri ieftine", ne-a declarat Aliz Kosza, CEO Orkla Foods România. Reţeta unui produs în viziunea reprezentanţilor Orkla înglobează patru caracteristici: "extrem de gustos", "consistent", "cu ingrediente cât mai naturale" şi "tradiţional".

Principalii producători autohtoni
Conserv Buftea, Leader Internaţional Caracal, Contec Tecuci, Mib Cluj, Ana Bella Râmnicu Vâlcea, Conservil Râureni, Alexstar Argeş, Legume Fructe Buzău şi Horticons Feteşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite