Piaţa auto a redus viteza

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Statisticile prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) arată că, în luna aprilie 2006, vânzările de autovehicule de producţie autohtonă s-au redus cu

Statisticile prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) arată că, în luna aprilie 2006, vânzările de autovehicule de producţie autohtonă s-au redus cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Asta în condiţiile în care s-au înregistrat scăderi în fiecare lună de la începutul anului: în martie, vânzările de maşini autohtone au scăzut cu 24%, în februarie cu 18%, iar în ianuarie cu 4%. La vehicule comerciale, vânzările de autohtone s-au înjumătăţit faţă de aprilie 2005.
Fără să reflecte neapărat o aceeaşi reducere a cotei de piaţă a producătorilor autohtoni care deţin încă 41% din piaţă -, statistica reflectă realitatea competiţiei acerbe de pe piaţă. Privit prin prisma statisticilor, piaţa pare uşor în expectativă.
Nu au scăzut numai vânzările de autovehicule din producţia autohtonă, dar, comparativ cu luna trecută, s-au vândut chiar şi mai puţine maşini din import. Specialiştii pieţei auto spun că se manifestă o oarecare expectativă, legată de data integrării în UE. Atunci, o maşină second-hand din vechile state membre ar putea veni pe piaţa românească cu un raport preţ calitate mai bun, deşi este de aşteptat ca autorităţile să taxeze suplimentar maşinile rulate aduse din spaţiul comunitar.

Exportul s-a dublat
În primele patru luni ale anului, în România s-au produs 71.000 de maşini, cu 11% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Producţia de autoturisme a crescut, practic, cu peste 16%. Au fost produse şi patru autobuze, faţă de zero anul trecut. Dar adevăratul performer pare a fi exportul, care s-a dublat. Dacă în primele patru luni 2005 exporturile se ridicau la 13.500 de autoturisme, în 2006, acestea au fost de peste 28.000 de unităţi. În acelaşi timp, în aprilie au fost importate 10.000 de autoturisme, 35.000 de la începutul anului. Importurile au scăzut uşor faţă de luna anterioară, cu 2%, dar, pe ansamblu, se menţin înscrise într-un trend crescător în creştere cu 36,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această apreciere a importurilor pare însă să fie din ce în ce mai mică. Dacă în ianuarie 2006 vânzările de autoturisme din import erau cu 55% mai mari ca în ianuarie 2005, în aprilie, creşterea a fost de numai 27,6%.

Renault Clio, cel mai bine vândut model
Cel mai bine vândut autoturism din import se menţine Renault Clio, cu 806 unităţi livrate în luna aprilie. Pe locul doi a urcat Renault Megane care, cu vânzări de 675 de unităţi, a devansat modelele Skoda. Skoda Octavia Tour cade de pe 2 pe 5, cu 475 de autoturisme vândute în luna aprilie, iar Skoda Octavia pierde două locuri, ajungând pe 6, cu vânzări de 447 de unităţi.
Pe locurile 3 şi 4 sunt Volkswagen Polo şi, respectiv, Hyundai Accent. În Top 10 se mai află Opel Astra Classic (vânzări de 409 unităţi), Skoda Fabia (369 de maşini vândute), Volkswagen Passat (362 de unităţi) şi Peugeot 206 (295 de unităţi). Practic, vânzările modelelor din Top 10 însumează jumătate din piaţa autoturismelor de import.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite