Piaţa ambalajelor, o afacere de peste 250 milioane de euro în 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

alimente sau băuturi se fabrică în România. Din totalul ambalajelor prezente pe piaţă, 50 la sută se fabrică în România. Multinaţionalele care produc ţigări, Unilever, Nestle sau Knorr,




alimente sau băuturi se fabrică în România. Din totalul ambalajelor prezente pe piaţă, 50 la sută se fabrică în România. Multinaţionalele care produc ţigări, Unilever, Nestle sau Knorr, continuă să-şi fabrice ambalajele în străinătate. "Polirom Bucureşti produce ambalaje pentru Terapia, Ozone şi Antibiotice. Englezii de la Ozone mizează pe retailul direct şi impun un design agresiv şi o tipărire perfectă cu lacuri strălucitoare. Iar producătorii de ciocolată Kandia, Excelent şi Laura ne solicită lacuri ultraviolete cu design în relief", ne spune Adrian Butucă, acţionar la Polirom. Specialiştii susţin că în 2003 piaţa ambalajelor era de 150 milioane euro, dar pe întregul an 2006, aceasta va trece de 250 milioane euro. Se estimează că în 2009 va ajunge la 500 milioane euro. "Am investit în tehnologie ultramodernă şi acum putem să tipărim şi noi prin rottogravură şi putem să onorăm cele mai sofisticate comenzi, inclusiv pentru ţigarete", spune Marian Beşleagă, directorul tipografiei Flexografich. O amploare fără precedent a luat-o şi producţia de etichete autoadezive, un actor important pe această piaţă fiind Rottaprint Cluj. "Trendul acestei afaceri va creşte prin absorbţia unor clienţi importanţi pe care i-am întors din drumul către vest. Vom creşte cota de piaţă către 60 la sută în următorii ani, când vom investi încă 20 milioane euro", precizează Cristi Nechita, directorul general al Rottaprint.

În 2009, produsele - ambalate 100%
Comercializarea alimentelor în ambalaje vidate, din plastic sau hârtie plastifiată, nu este cerută doar de supermarketuri şi retaileri, ci şi de normele UE. "În prezent, 10 la sută din alimente sunt astfel ambalate, procent care va creşte la 50 la sută în 2006. Procentul va fi majorat la 80 la sută până la sfârşitul lui 2007, iar din 2009, toate fabricile din România trebuie să-şi ambaleze sută la sută produsele", susţine Radu Timiş, preşedintele Cris-Tim. Pentru aceasta, fabricile din industria alimentară trebuie să-şi facă investiţii de cel puţin 8 milioane euro fiecare, în maşini de ambalat. Ambalajul are rol funcţional şi nu doar estetic. "Pentru cafea, ambalajul este covârşitor, căci îndeplinesţe rolul de barieră de oxigen. Pentru aceasta, Flexigrafich a făcut o investiţie de 10 milioane de euro în maşini de rottogravură", spune directorul Marian Beşleagă. Cheltuielile cu ambalajele costă între 2 şi 5 la sută din preţul produsului. "Nu avem voie să facem rabat de la ambalaj, chiar dacă acesta ne costă 1,2 milioane euro pe an", precizează Damian Mereu, preşedintele firmei Croco.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite