Petrecere de Revelion la cheie
0Agenţiile de evenimente organizează distracţia de Anul Nou la tine acasă
Cum ar fi să treci în noul an într-o atmosferă de Formula 1 sau teleportat la Carnavalul de la Veneţia? Soluţia este cât se poate de simplă, mai ales că la munte sau la mare nu prea mai găseşti locuri pentru Revelion: o petrecere organizată acasă cu ajutorul unei agenţii specializate. Totul te poate costa în jur de 1.500 de euro.
Program artistic, karaoke, iluzionişti, costume, mâncare şi băutură sunt suficiente pentru a transforma o simplă petrecere făcută acasă într-un adevărat eveniment. Nu trebuie decât să aduni vreo 20-30 de prieteni şi să vă distraţi. Asta spun cel puţin agenţiile organizatoare de evenimente. Cu toate acestea, deşi ele oferă şi aceste servicii, românii nu se prea înghesuie la uşa lor. Principalii clienţi sunt corporaţiile, firmele, restaurantele şi cluburile. "Noi nu facem încă petreceri la domiciliu pentru că funcţionăm doar de un an de zile şi abia facem faţă şi cu cele pe care le avem. Asta pentru că încă nu avem personal suficient şi nu putem angaja pe oricine. Este nevoie de profesionişti. Însă ne-ar fi plăcut să facem şi astfel de evenimente, iar de la anul chiar avem în vedere acest lucru", spune reprezentantul agenţiei "Flower Party", Marinela Mihai Popovici. "Săptămâna viitoare, de Revelion, vom organiza o astfel de petrecere în apartamentul unor cunoştinţe, în Deltă. Este o locaţie cu patru camere şi vrem să vedem la cât se ridică costurile", explică ea.
Momente artistice în stil hawaiian sau brazilian
Marinela Mihai Popovici spune că a primit însă multe cereri de acest fel, dar pe care nu le-a putut onora. "Mie mi-ar fi mult mai simplu să fac o petrecere într-un apartament decât într-un salon de 400 de persoane", adaugă reprezentantul "Flower Party".
Dacă vrei doar decoraţiuni sau alte elemente interactive, cum ar fi o instalaţie de karaoke sau o fântână de ciocolată, poţi să închiriezi doar aceste servicii şi este suficient ca petrecerea să-şi piardă monotonia. O instalaţie de karaoke, de exemplu, poate fi închiriată de la firma "Lets Party", cu 160 de euro, şi include videoproiector cu ecran de 1,8 metri, instalaţie de karaoke şi microfon mobil. Iar fântâna de ciocolată - undeva în jur de 250 de euro. Preţul acesteia din urmă este stabilit de firma producătoare pe numărul de invitaţi. Iar acesta este minimum 100. Aşa că, dacă petrecerea este pentru 30 de persoane, costul închirierii va fi tot de 250 de euro. Dacă vrei un iluzionist, trebuie să scoţi din buzunar aproximativ 85 de euro, iar pentru momentele artistice în stil hawaiian sau brazilian, undeva în jur de 100 de euro. Dar, cu siguranţă, petrecerea nu va mai fi fără sare şi piper.
Fântâna de ciocolată poate fi închiriată cu 250 de euro
"Noi suntem o agenţie full-service, dar dacă vine cineva şi vrea doar baloane, noi le oferim serviciile pe care le doresc. Ne-am ocupat şi cap-coadă de evenimente. Până acum nu am avut cereri de la clienţi particulari, ci doar pentru anumite servicii", spune Olga Gâdea, asociat al firmei "Lets Party" şi fata cu creaţia. Cei de la "Lets Party" au şi clienţi care îi sună cu două zile înainte. Dar este bine de ştiut că pentru unele servicii, cum ar fi iluzionistul sau fântâna de ciocolată, cererea nu trebuie făcută cu mai puţin de două zile înainte. Asta pentru că există posibilitatea să umble pe la alte evenimente.
"Dacă este vorba de servicii cum ar fi doar husele pentru scaune, al căror preţ de închiriere este foarte mic 3,5 mii de lei sau căsuţa pentru bani 30 de lei doritorul trebuie să se deplaseze până la noi", explică Olga Gâdea. Baloanele pot fi închiriate cu 8 eurocenţi bucata, dar sunt umflate cu heliu. Dacă alergătura îţi dă dureri de cap, ai prieteni mulţi şi mai ales o locaţie încăpătoare, poţi alege serviciul complet al unei astfel de agenţii. "Numărul de invitaţi şi locaţia sunt detalii generice. În funcţie de ele se stabileşte tema pentru a personaliza petrecerea. Contează şi persoana care sărbătoreşte, dar şi ce se sărbătoreşte.
Petrecerea nu trebuie să se rezume la mâncare şi băutură
De Anul Nou avem o petrecere tematică, "Pimps & Hookers" ("Proxeneţi şi prostituate"). Este o petrecere organizată însă la un restaurant din Bucureşti. Vom avea şi body-painters, costume. Nu am avut cereri, însă organizăm şi acasă astfel de evenimente. Numărul minim este de 20-30 de invitaţi", spune Antoaneta Vasile, manager executiv al firmei "Eventure". "Noi încercăm să facem altceva. Invitaţii să plece inpresionaţi de la petrecere şi să nu se rezume totul la mâncare şi băutură. La noi încă nu există o mentalitate formată în acest sens, însă eu cred că în viitor se vor schimba lucrurile. În Franţa şi în Elveţia, astfel de petreceri sunt la ordinea zilei", adaugă ea. Nici "Eventure" nu-şi lasă clienţii cu ochii în soare.
Dacă ei preferă să apeleze numai la câteva servicii, firma nu-i refuză. Însă acest segment nu este tocmai cel dorit. "Asta pentru că atunci nu mai eşti organizator de evenimente sau, mai bine spus, designer de evenimente, ci doar furnizor. Iar ideea se creează în funcţie de evenimentul în sine. O petrecere pentru 20 de persoane, realizată de la A la Z, te poate costa undeva în jur de 1.200 de euro, însă în funcţie de multe alte lucruri poate ajunge şi la 20-30 mii de euro", explică managerul "Eventure". Ea a observat însă că românii sunt reticenţi când vine vorba să organizeze astfel de petreceri de Revelion, însă pentru zilele onomastice sau de naştere cererea este destul de mare. "Nu contează suma când organizezi o petrecere. Pentru că poţi să organizezi o petrecere scumpă, sofisticată şi să nu-ţi spună nimic şi una mai puţin costisitoare care să-ţi lase amintiri plăcute", adaugă ea.
Adu-ţi spectacol de Formula 1 în sufragerie
Nici cei de la firma "Take 1" nu se dau în lături să-ţi facă o petrecere memorabilă acasă, însă şi de această dată va trebui să aduni ceva peste 25 de prieteni. "Noi am avut multe petreceri tematice gen Carnavalul de la Veneţia, petrecere retro, în pijamale, Formula 1. Se poate orice, numai cerere să existe. Cea mai ieftină petrecere pe care am organizat-o full-service a costat 10.000 de euro. Dar în această sumă a fost inclus tot. De la sonorizare şi artişti până la mâncare, decoraţiuni şi costume", spune Bianca Popa, event coordonator al "Take 1". Această petrecere a fost însă făcută pentru 250 de invitaţi. Pentru un număr mai restrâns poate să coste şi mai puţin, şi anume undeva în jur de 3.000 de euro.
David Monn, organizatorul de petreceri pentru vedete
Dacă la noi designul de eveniment nu este foarte cunoscut, în străinătate a devenit o adevărată modă să apelezi la un organizator de evenimente. Deşi este organizator de evenimente de mai puţin de patru ani, David E. Monn (foto) a reuşit să ajungă la cele mai înalte cercuri din SUA şi să-i impresioneze cu petrecerile lui neobişnuite. După 17 ani de design interior şi de bijuterii, Monn a cucerit definitiv respectul unor persoane ca Anna Wintour, redactorul-şef al revistei Vogue, pentru care organizează în fiecare an petrecerea de la Muzeul Metropolitan de Artă din New York, sau Fendi, căruia i-a decorat pentru ziua lui locuinţa din Italia în stilul anilor 80, dar i-a organizat şi petrecerea de Halloween. Aşa că David Monn nu are de ce să se plângă că-i lipsesc recomandările. "Pentru un eveniment care să te impresioneze cu adevărat, trebuie să angrenezi toate cele cinci simţuri în mod egal", este de părere Monn. Iar petrecerile organizate de el sunt adevărate opere de artă. Nu degeaba, David Monn nu este un simplu organizator de evenimente, ci un designer de evenimente.