Pe ce pariază românii: fotbal, muzică şi politică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pariurile sportive reprezintă peste 90% din ceea ce mizează românii, în timp ce mai puţin de un procent sunt jocurile pe teme politice, financiare sau muzicale. Românii dau dovadă de inventivitate la capitolul pariuri. În 2011, ei au mizat pe câştigătorul emisiunii „Românii au talent“, dar şi pe politica lui Barack Obama.

Are cel mult 35 de ani, cu o pregătire medie, este inteligent, informat, uşor speculativ şi superstiţios. Din venitul lunar de cel mult 1.500 de lei, în jur de un euro îl joacă la pariuri, o dată pe săptămână, cu 50 de eurocenţi mai puţin decât anul trecut. Acesta este portretul pariorului român, creionat pentru „Adevărul" de reprezentanţii industriei de profil. ­Printre ­jucători - majoritatea pasionaţi de pariurile sportive - se află şi cei care aleg să-şi încerce norocul pe câştigătorii unor concursuri TV, festivaluri de film sau muzicale ori pe competiţii politice.

Iar când vine vorba de pariuri inedite în 2011, cele pe câştigătorii emisiunilor „Românii au talent" şi „Dansez pentru tine", alături de alegerea antrenorilor demisionari de la Steaua ori a premierului Danemarcei sau chiar pe politica lui Barack Obama sunt de departe cele mai deosebite, a declarat pentru „Adevărul" Daniel Smeadă, directorul de marketing al companiei Media Mark Event. Alegerea Patriarhului , în urmă cu patru ani, a fost cel mai ciudat pariu de pe piaţa locală, adaugă Smeadă. „România încă nu are o piaţă matură din acest punct de vedere, de aceea cererea pentru astfel de pariuri este aproape nulă. Pariurile nonsportive reprezintă doar 1% din piaţă, în timp ce pariurile sportive deţin peste 90% din ceea ce mizează românii", explică specialistul. Bani se pot face şi din pariurile virtuale pe cursele de cai şi de câini, care ocupă o pondere de 9% din această piaţă.

Euro 2012, pariul anului viitor

Deşi mai este aproape un an până atunci, Campionatul European de fotbal din 2012 va fi pariul anului viitor. „Cu siguranţă, casele de pariuri îşi vor diversifica la maximum paleta tipurilor de pariuri oferite pentru acest eveniment", ne-a declarat Dan Matei Agathon, purtătorul de cuvânt al Alianţei Confederaţiilor Patronale din România. Pe lângă pariorii „de eveniment" mai sunt jucătorii fideli unui brand (care nu sunt interesaţi de provocările lansate de celelalte case de pariuri), dar şi pariorii „de cotă" - atraşi de cea mai bună ofertă lansată pe piaţă. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite