Pe Valea Prahovei, trenul bate microbuzul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După reabilitarea liniei ferate Câmpina – Predeal, varianta feroviară de transport va avea tarife asemănătoare cu cea rutieră, dar va dura mai puţin şi va fi mai sigură.

În ultimii ani, transportul pe Valea Prahovei era un calvar atât în tren, cât şi pe şosea, pentru că linia ferată se afla într-o renovare ce părea nesfârşită, iar pe calea rutieră coloanele kilometrice de maşini înaintau cu viteza melcului.

De aceea, cei mai mulţi călători alegeau microbuzul, care cel puţin era mai ieftin decât trenul. A venit însă momentul final al renovării de pe calea ferată, şi balanţa rutier/feroviar s-a reechilibrat.

Concurenţă de la egal la egal

De acum, şoseaua va rămâne, probabil, la fel de aglomerată, dar cu trenul se va putea circula în viteze de peste 80 de kilometri pe oră, la preţuri foarte puţin mai mari faţă de varianta cu microbuzul.

Concret, un drum de la Bucureşti la Braşov va fi parcurs în trei ore şi jumătate cu microbuzul sau în trei ore cu trenul, iar preţul biletului este de 45 de lei la microbuz, respectiv 47 de lei la tren (Interregio, fostul Accelerat, clasa a II-a). Pe ruta Bucureşti - Predeal, diferenţele se văd şi mai bine: în timp ce microbuzul face trei ore, iar biletul costă 35 de lei, trenul face doar două ore şi jumătate la un preţ al biletului de 38 de lei.



Avantaje şi dezavantaje

Toate acestea sunt posibile datorită faptului că pe calea ferată se poate depăşi, pe tronsoane din ce în ce mai lungi, viteza de 140 de kilometri pe oră, în condiţii de maximă siguranţă, în timp ce pe şosea astfel de viteze (pe care, oricum, nu le ating decât foarte rar microbuzele) înseamnă deja risc pentru viaţa pasagerilor.

Principalul avantaj pe calea ferată constă în confortul, dar mai ales în siguranţa pasagerilor din tren, faţă de aglomeraţia, surprizele posibile şi riscurile de tot felul de pe şosea. De cealaltă parte, avantajul în varianta rutieră este acela că se pot face opriri oriunde, iar staţia de microbuz e uneori mult mai aproape de destinaţia locală (cartier, stradă), dorită de pasager, decât gara.

Oricum, criteriul preţului nu va mai avea relevanţă în alegerea variantei de transport, cel puţin pe Valea Prahovei, în timp ce confortul şi siguranţa vor conta din ce în ce mai mult, iar feroviarii vor concura de la egal la egal cu transportatorii rutieri de persoane.

Cum vor merge trenurile

Tronsonul Câmpina - Comarnic este finalizat, iar lucrările pe tronsonul Comarnic - Predeal sunt realizate în proporţie de peste 90%. După modernizare, trenurile vor circula cu 160 km/oră pe tronsonul Bucureşti - Câmpina, cu 100 km/oră pe tronsonul Câmpina - Comarnic şi cu 80 km/oră pe sectorul Câmpina - Predeal.

2 lei este diferenţa dintre preţul biletului de tren (Interregio, fostul Accelerat, clasa a II-a) şi cel de microbuz până la Braşov.

info
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite