Patronatele văd semnele crizei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"România se află acum la începutul unei crize economice şi sociale, care s-ar putea accentua în 2006, cu efecte explozive în 2007", a declarat preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatului

"România se află acum la începutul unei crize economice şi sociale, care s-ar putea accentua în 2006, cu efecte explozive în 2007", a declarat preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatului Român (UNPR), Marian Petre Miluţ.
Preţul în continuă creştere al utilităţilor, lipsa de coerenţă din sistemul fiscal şi imposibilitatea de a păstra în ţară personalul cu înaltă calificare sunt principalele argumente ale şefului UNPR.
"Veniturile mici ale românilor nu vor putea face faţă scumpirii cu încă 15-20% a miei de metri cubi de gaze, şi am putea ajunge chiar la o criză socială din această cauză", afirmă Miluţ. El adaugă că muncitorii care performează "nu vor mai avea nici un motiv să rămână în România, pe salarii de 200-300 de euro, în condiţiile în care ţările occidentale le oferă asigurări de sănătate şi pensii mult mai bune".
Un alt factor de criză ar fi, în opinia preşedintelui UNPR, faptul că, din cauza incoerenţei fiscale, România va deveni neinteresantă pentru investitori. "Companiile străine vor să fie tratate, din punct de vedere fiscal, ca în ţara de origine, şi aceasta va crea mari probleme în sistemul nostru".
Ca soluţii de contracarare a crizei, Marian Miluţ propune elaborarea unor strategii transparente (în special pentru sistemul fiscal şi reabilitarea energetică), la care "să nu mai umble nimeni". Iar pentru reabilitarea termică a clădirilor, ca acestea să nu mai piardă energie, UNPR propune cotă redusă de TVA aferentă lucrărilor.

Transportatorii au ajuns la capătul răbdării
Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, avertizează că pe rutele ocolitoare ale DN1 nu se mai poate circula cu autocamioane, pe drumurile respective existând "cratere de câţiva metri adâncime". Azi-noapte, lângă un astfel de crater, "trei colegi români îşi reparau roţile şi osiile, iar un olandez îşi făcea cruce". Hagiu consideră că starea infrastructurii reprezintă "o problemă de siguranţă naţională".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite