POVESTEA AFACERILOR DE SUCCES

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patronul de la Virgin - miliardar fara liceu "Cel mai iubit" om de afaceri din America si-a castigat aprecierea publicului larg prin faptul ca a reusit sa sparga tiparele despre cum ar trebui sa

Patronul de la Virgin - miliardar fara liceu
"Cel mai iubit" om de afaceri din America si-a castigat aprecierea publicului larg prin faptul ca a reusit sa sparga tiparele despre cum ar trebui sa arate si ce ar trebui sa faca un om de afaceri de succes. Locul costumului este luat de pulovere colorate, cel al limuzinei de taxiuri. Richard Branson - fondatorul grupului Virgin, despre el este vorba - si-a pornit afacerile dintr-un cartier rau famat de la periferia Londrei, la numai 19 ani. Prima sfidare a comunitatii de afaceri a fost nivelul studiilor sale: abandon scolar la 19 ani, dupa un an de repetentie si o exmatriculare.
De la muzica la avioane
Acum, grupul condus de Branson este evaluat la 2,6 miliarde de dolari, ceea ce-l plaseaza in topul celor mai bogati oameni din lume. Insa ce-l deosebeste de acestia este modul in care isi conduce afacerile: fara calculator si tehnologie moderna si mai ales fara a viza un domeniul anume de activitate. In portofoliul grupului Virgin se regasesc companii din domenii foarte variate: de la case de discuri - Virgin Records, la companii de transport aerian - Virgin Airlines, de la bauturi racoritoare - Virgin Cola la electrocasnice - Virgin Brides.
Banii nu sunt un scop in sine, ci un produs intermediar
Filosofia de afaceri a miliardarului american este cat se poate de simpla: daca ar putea, in fiecare zi ar incerca ceva nou. A pus bazele vanzarii muzicii distribuite prin posta, dar si-a pus amprenta de noutate si in domenii in care nu se credea ca s-ar putea produce mari schimbari. De exemplu, companiile sale de transport aerian ofereau servicii de clasa intai la pret de economic. Iar reteaua de magazine electrocasnice s-a specializat in vanzarea de "pachete de produse" pentru cadourile de nunta. Apropiatii lui Branson sustin ca acesta s-ar repezi cu capul inainte in orice afacere. Ca un student pasionat de o materie noua, ii place sa desluseasca ce se afla in spatele oricarui domeniu nou. Scopul nu sunt banii, ci faptul ca ajunge sa aiba cunostinte despre cat mai multe lucruri. "Branson vede in banii pe care-i castiga un produs intermediar. Daca dintr-o afacere iese in castig, foarte bine, pentru ca va avea posibilitatea sa investeasca si in alte initiative", sustine unul din apropiatii sai.
Omul de afaceri pus pe sotii
Branson si-a castigat popularitatea in randul americanilor prin sotiile pe care le-a pus la cale. De exemplu, a lansat reteaua de electrocasnice, in Time Square din New York, intr-un mod care a lasat masca agentiile de publicitate: a coborat pe o franghie, aproape dezbracat, de pe unul din zgarie-norii din centrul capitalei financiare americane, in piata plina de oameni si de presa. Insa aceasta nu este singura nazdravanie pusa la cale de excentricul om de afaceri. Intr-una din vacante, a inscenat scufundarea unui vas, pentru a se amuza de panica in care intrase unul din managerii companiilor din grupul pe care-l conduce.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite