Otopeni-Băneasa, fuziune din interes imobiliar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

sindicatului din Băneasa, dar şi a unuia dintre acţionarii semnificativi ai viitoarei companii: Fondul Proprietatea.Unul dintre cele mai controversate proiecte de hotărâre promovate anul acesta

sindicatului din Băneasa, dar şi a unuia dintre acţionarii semnificativi ai viitoarei companii: Fondul Proprietatea.
Unul dintre cele mai controversate proiecte de hotărâre promovate anul acesta de către Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va ajunge în curând pe masa guvernului, însă iniţiatorii nu au ţinut cont de anumite voci care s-au opus promovării proiectului. Miza fuziunii este, în primul rând, una imobiliară, afirmă reprezentanţii angajaţilor. De altfel, acesta este şi motivul pentru care organizaţia sindicală a înaintat un raport prin care solicită avizarea negativă a proiectului. În raport se arată, pe de-o parte, că fuziunea aeroporturilor "nu a avut la bază un studiu de fezabilitate sau vreo analiză care să evidenţieze poziţionarea pe piaţă a celor două unităţi". Pe de altă parte, "s-ar confirma unele intenţii ascunse care ar duce în final la desfiinţarea aeroportului Băneasa".
Tot la desfiinţarea AIBB se referă şi reprezentanţii Aviaţiei Utilitare, care estimează că una dintre principalele ţinte ale fuziunii este acapararea unor terenuri în valoare de cel puţin 11 milioane de euro. Terenurile în cauză aparţin de drept Aviaţiei Utilitare, dar deocamdată sunt gestionate de către Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa (AIBB). "Prin fuziunea celor două aeroporturi, este clar că se urmăreşte ca locul aeroportului Băneasa să fie luat de investiţii imobiliare extrem de profitabile, având în vedere că terenul în discuţie este unul dintre cele mai valoroase din ţară", după cum ne-au declarat reprezentanţii Aviaţiei Utilitare.

Fondul Proprietatea se opune proiectului
La sfârşitul lunii trecute a avut loc o furtunoasă Adunare Generală a Acţionarilor de la Aeroportul Băneasa, în cadrul căreia s-a luat în discuţie fuziunea cu Otopeniul. Minuta şedinţei arată că reprezentantul Fondului Proprietatea s-a opus proiectului, întrucât "informaţiile prezentate nu sunt suficiente pentru a formula un punct de vedere". În consecinţă, Fondul Proprietatea "nu este de acord cu iniţierea procedurii de unificare prin fuziune a SN Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu SA cu CN Aeroportul Internaţional
Henri Coandă
Bucureşti SA". Fondul Proprietatea deţine 20% din titlurile celor două aeroporturi.

E nevoie de două aeroporturi pentru o zonă metropolitană
Un mai vechi deziderat al autorităţilor centrale şi locale ale Capitalei este constituirea Zonei Metropolitane Bucureşti, proiect prin care politicile de dezvoltare se aplică unitar, atât în oraş, cât şi în împrejurimile sale. Reglementările internaţionale referitoare la zonele metropolitane prevăd însă, în primul rând, existenţa a cel puţin două aeroporturi care să deservească astfel de unităţi administrative. Or, în cazul Bucureştiului, aceste norme nu vor mai fi respectate. Prin unirea celor două aeroporturi va lua naştere o singură companie, iar cele două societăţi se vor transforma în puncte de lucru, ceea ce contravine conceptului de zonă metropolitană.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite