Orgoliul românilor creşte vânzarea de jeepuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au cumpărat, în luna martie, 638 de jeepuri, iar de la începutul anului 1.783 de bucăţi, faţă de numai 432 automobile de clasă A, în martie, şi 968 de maşini de la începutul

Românii au cumpărat, în luna martie, 638 de jeepuri, iar de la începutul anului 1.783 de bucăţi, faţă de numai 432 automobile de clasă A, în martie, şi 968 de maşini de la începutul anului. Preferinţa românilor pentru autoturismele de teren se menţine, deşi întreţinerea e de două ori mai scumpă decât a unei maşini de clasă B sau C, consumul e şi el mult mai mare, iar preţul carburantului creşte, la fel ca şi impozitele percepute de stat pentru motorizările mari.
Piaţa SUV-urilor (Sport Utility Vehicles) reprezintă în România 7% din piaţa auto de import, care anul trecut s-a ridicat la 7.725 de unităţi. Mihai Ivănescu, directorul M Car Trading, importator Mitsubishi, apreciază că SUV-urile au, în România, o piaţă bună. "O piaţă şi mai bună ar fi la 10%, dar aici e vorba şi de puterea de cumpărare", explică Ivănescu, care consideră că potenţialul pe acest segment este de până la 10% din totalul pieţei auto de import, ceea ce ne situează într-un context similar pentru statele din Europa Centrală şi de Est. În acest an, directorul M Car Trading estimează că în România ar putea fi vândute 9.000 10.000 de SUV-uri. Ciprian Bercea, director de marketing la Automobile Bavaria, consideră că în România modelele SUV s-au impus în primul rând din cauza condiţiilor precare ale carosabilului şi a dificultăţilor de trafic în timpul iernii. Pentru Automobile Bavaria, cel mai căutat model este X5, ceea ce a determinat BMW AG să lanseze şi un model mai mic, BMW X3, produs în Austria, care s-a impus în 2005 pe piaţa românească drept cel mai bine vândut model BMW.

Preferinţa pentru SUV-uri, justificată de drumuri, dar şi de orgoliu
Preferinţa pentru jeepuri este corelată cu formele de relief şi condiţiile meteorologice. Iernile grele şi relieful accidentat sunt argumente care contează în achiziţia unui SUV. Astfel, Austria, Elveţia, sudul Germaniei şi chiar Spania în zona muntoasă sunt statele în care sunt preferate jeepurile. În estul Europei, pe lângă starea proastă a drumurilor, explică Mihai Ivănescu, se mai adaugă un element subiectiv: maşina este o declaraţie a statutului social, o dorinţă de a ieşi în evidenţă. Clienţii preferă maşinile noi, dar, deoarece sunt în general destul de scumpe pentru clasa medie între 14.500 27.000 euro preţuri CIP - le cumpără în general în leasing.

Piaţa second-hand, în creştere
Piaţa second-hand de modele SUV nu e prea efervescentă. Dat fiind profilul cumpărătorului unor astfel de modele, acesta preferă, în general, maşinile noi. Totuşi, vânzarea SUV-urilor second-hand este în creştere, iar integrarea ar putea-o stimula şi mai mult. Conform lui Miodrag Stanoievici, director pentru România al AAA Auto România, care vinde în medie 10 SUV-uri lunar, "condiţia dificilă a SUV-urilor rezidă în consumul ridicat de carburant, majoritatea clienţilor fiind orientaţi către achiziţia de autoturisme cu consum redus". Cele mai căutate modele pe piaţa de SUV second-hand sunt Hyundai Galloper, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Pajero şi Opel Frontera.

Profilul cumpărătorului de SUV
- persoane care optează pentru siguranţă
- fac drumuri lungi
- au de-a face cu drumuri nu tocmai bune
- au o casă de vacanţă în zonă montană sau locuiesc în afara Bucureştiului

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite