Orange şi Vodafone intră pe piaţa cafenelelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele locaţii de acest tip sunt Orange Concept Store şi City Cafe Vodafone, ambele în Bucureşti

Pentru a atrage un public cât mai larg şi a-şi asigura o expunere cât mai mare a brandului, giganţii de pe piaţa telefoniei mobile şi-au asociat numele cu lanţuri locale de cafenele şi au deschis locaţii inedite pe piaţa Capitalei. Tonul a fost dat de Vodafone şi Orange. Beneficiile sunt de ambele părţi: un operator se bucură de notorietate, pe fondul unui mare flux de clienţi adus de cafenea, iar aceasta îşi pune numele lângă cel al unei companii de talie mondială.
Cum să îţi asociezi numele cu un mare operator de telefonie mobilă? Startul îl dă acesta vine cu ideea de proiect şi apoi îşi caută un partener local, de preferinţă un nume în vogă."Au contactat mai mulţi jucători de pe piaţă", povesteşte Daniel Caramihai, partener în businessul restaurantelor Fratelli din Bucureşti. Firma sa activează ca asociat al Orange România în proiectul magazinului Orange Concept Store situat în cadrul fostului Magazin Muzica de pe Calea Victoriei.
"S-au purtat nişte discuţii, noi am venit cu oferta noastră, dar nu a fost vorba de
un caiet de sarcini
sau aşa ceva", explică reprezentantul lanţului de restaurante. După ce au fost aleşi, cei de la Fratelli au dezvoltat o cafenea pe ultimul etaj al Orange Concept Store. Contracul se derulează pe o perioadă de trei ani. Investiţia în întregul proiect a fost de peste un milion de dolari.
Operatorul aduce brandul, cafeneaua - flux de clienţi
Extinderea conceptului şi în alte locaţii "depinde foarte mult de feed-back-ul pe care îl vom primi de la vizitatorii Orange Concept Store", spune Răzvan Vasilescu, Concept Store Manager în cadrul Orange România. "Hotărârea asupra serviciilor Fratelli a fost luată ţinând cont de raportul calitate-preţ şi aprecierea deosebit de bună de care se bucură acest brand pe piaţa din Bucureşti", a mai spus reprezentantul Orange.
"Beneficiile sunt reciproce", a mai adăugat reprezentantul Fratelli. "Pentru noi este bine să ne asociem cu un nume puternic cum este Orange, iar prezenţa Fratelli aici generează trafic de clienţi de care beneficiază Orange", a conchis oficialul.
O strategie asemănătoare au adoptat, cam în acelaşi timp, şi concurenţii de la Vodafone. Astfel, lanţul de cafenele City Cafe, deţinut de aceeaşi companie care operează şi restaurantele City Grill, va dezvolta un parteneriat cu Vodafone România pentru deschiderea unor unităţi sub numele City Cafe Vodafone, a declarat Dragoş Petrescu, director general al City Grill.
"Planul nostru implică realizarea unui sistem de comunicare 3G (transfer de imagini şi de sunet în timp real n.red.) între cafenelele din reţea, serviciu care să fie gratuit pentru clienţi", spune Petrescu. Ideea asocierii a pornit de la faptul că un astfel de sistem s-a mai încercat pe pieţele din Europa de Est şi a funcţionat foarte bine, explică reprezentantul City Cafe.
"Prima cafenea a fost deschisă la Piaţa Charles de Gaulle. Am lucrat timp de mai multe luni cu Vodafone la acest program şi reprezintă un co-branding City Cafe Vodafone", spune Petrescu. Pentru continuarea acestui proiect sunt urmărite locuri care permit administrarea locaţiei, în special oraşe unde există deja cafenele în franciză sau în Bucureşti - locaţii City Cafe sau magazine Vodafone.
Pasul următor extinderea în provincie
"Avem în vedere pentru dezvoltarea de locaţii City Cafe Vodafone oraşe precum Bucureşti, Constanţa şi Suceava", spune reprezentantul City Grill. Planurile se vor materializa, precizează Petrescu, în funcţie de rezultatele proiectului din Piaţa Charles de Gaulle. Investiţia iniţială în cafeneaua City Cafe a fost de circa 150.000 de euro, urmând mici ajustări după încheierea parteneriatului cu Vodafone, spune Petrescu. Principalul target pentru viitor al companiei va fi, în primul rând, conversia locaţiilor deja existente. Petrescu nu a precizat care este gradul de implicare financiar al fiecăruia dintre parteneri.
"Prezenţa brandingului Vodafone în cafeteria de la parterul clădirii Charles de Gaulles Plaza - unde se află şi sediul nostru central - este o acţiune punctuală de creştere a vizibilităţii brandului, într-un spaţiu frecventat de angajaţii şi vizitatorii noştri", explică Lidia Solomon, PR Director al Vodafone România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite