Orange şi Vodafone îşi dispută poziţia de lider până la ultimul client

0
Publicat:
Ultima actualizare:

2007 ar putea reprezenta anul răsturnării ierarhiilor pe segmentul telefoniei mobile, concurenţa dintre primii doi clasaţi, Orange şi Vodafone, anunţându-se tot mai interesantă. În ceea ce

2007 ar putea reprezenta anul răsturnării ierarhiilor pe segmentul telefoniei mobile, concurenţa dintre primii doi clasaţi, Orange şi Vodafone, anunţându-se tot mai interesantă. În ceea ce priveşte definirea poziţiei de lider, cei doi mari actori au opinii diferite. Pentru reprezentanţii Orange, atât numărul de clienţi, cât şi veniturile demonstrează clar poziţia de lider, în timp ce pentru Vodafone mai importante sunt veniturile şi profitabilitatea.
Referindu-se la intenţia declarată a reprezentanţilor Vodafone de a reveni în cărţi, oficialii Orange se feresc de comentarii. "Aceste poziţii pot fi fluctuante într-o economie de piaţă, dar ambiţia tuturor este să fie lider de piaţă. Apreciem că atât numărul de clienţi, cât şi veniturile demonstrează clar poziţia noastră pe piaţă", explică cei de la Orange. De cealaltă parte, Liliana Solomon, preşedintele Vodafone, este de părere că "nu atât numărul de clienţi, cât veniturile şi profitabilitatea sunt indicatorii importanţi care definesc poziţia de lider de piaţă".
Miza pe tehnologia de ultimă generaţie
În această competiţie, Vodafone a încercat să-şi aducă brandul cât mai aproape de români şi să lanseze, într-o perioadă scurtă de timp, noi produse şi servicii. "Campania noastră de rebranding
Trăieşte fiecare clipă
a fost foarte bine primită", spune Liliana Solomon, director general al Vodafone România. În încercarea de a atrage cât mai mulţi clienţi, compania a iniţiat "Vodafone Best Music", campanie care a adus în România staruri internaţionale precum Depeche Mode şi Shakira.
Strategia Vodafone vizează cu precădere inovaţia şi leadershipul tehnologic. "În special în România, unde există un apetit fantastic faţă de noile tehnologii, interesul clienţilor faţă de serviciile de ultimă generaţie este foarte mare", explică Solomon. Vodafone este prima companie care a lansat 3G Broadband sau HSDPA, clienţii beneficiind de acces la servicii de date în bandă largă, la viteze de până la 1,4 Mbps. Axarea pe noile tehnologii a reprezentat o alegere inspirată şi pentru Orange, deşi a prins cursa 3G abia în acest an. Astfel, în primele trei trimestre, veniturile Orange din serviciile de date au înregistrat o creştere de peste 250%, comparativ cu primul trimestru al anului, demonstrând faptul că alegerea de a dezvolta o reţea extinsă de broadband cu ajutorul tehnologiilor 3G şi EDGE în paralel a fost o alegere inspirată, spun reprezentanţii companiei. Aceştia estimează ca, până la sfârşitul anului, veniturile din serviciile de date să atingă 10% din totalul veniturilor.
Orange vrea 7,2 milioane de clienţi în 2006
La capitolul obiective pe termen mediu şi lung, Vodafone intenţionează să se dezvolte pe toate segmentele de piaţă. "Noi credem în strategia noastră şi avem convingerea că beneficiile reale pe care le oferim clienţilor noştri vor continua să ne consolideze poziţia pe piaţă", afirmă preşedintele Vodafone. Compania se bazează, pentru recâştigarea primei poziţii, pe supremaţia deţinută, în prezent, pe segmentul business, dar şi în zona serviciilor 3G. La rândul său, Orange şi-a propus să încheie anul 2006 cu o cifră de afaceri de peste 1 miliard de euro şi aproximativ 7,8 milioane de clienţi. După ce au câştigat cote de piaţă pe segmentul populaţiei cu venituri peste medie, noua strategie se reorientează către segmentele de populaţie cu venituri mai mici, motiv pentru care Orange va recurge la campanii susţinute pe segmentul prepay.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite