Opulenţa încă îi atrage pe bogaţii români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar şi pe timp de criză, miliardarii autohtoni nu se tem să cheltuiască zeci de mii de euro pe obiecte de lux pentru a epata. Organizatorii de târguri de lux din întreaga lume au sfidat criza financiară şi n-au renunţat nici anul acesta la evenimentele deja consacrate.

Ceea ce se dorea a fi replica fidelă a târgurilor internaţionale din renumita serie „Millionaire Fair“, evenimentul organizat de Romexpo şi Eurexpo, „Luxury Show“, este mai degrabă un eveniment monden.

Şi asta, în special prin modul în care este promovat, susţine directorul grupului de consultanţă CPP Management, Oliver Petcu.

Pentru că, afirmă el, cu câteva excepţii, brandurile de lux internaţionale s-au sfiit să participe, iar asta nu din cauza crizei financiare.

Maşină cu şofer în dotare

Cu toate că estimările referitoare la industria luxului din România arată că va urma un trend descendent care se va resimţi mai puternic anul viitor, bogaţii autohtoni nu s-au temut să cheltuiască zeci de mii de euro pe produsele expuse la „Luxury Show“.

Maşini care au în „dotări“ şofer, mini-piscine SPA de exterior, noile modele de telefoane mobile marca Vertu, un iaht ca al lui James Bond, dar şi mobilă din rădăcini exotice acoperită cu foiţă de aur sunt obiectele care au avut cel mai mare succes printre miliardarii români.

A doua mare ţară din Europa de Est, România este una dintre cele mai atractive pieţe pentru brandurile de lux internaţionale.

Şi asta pentru că, la fel ca şi în Ucraina, Rusia, Serbia, Croaţia şi Bulgaria, creşterea pe acest segment este alimentată şi de o puternică componentă de snobism, susţine CPP Management. Iar românii, ca şi vecinii ucrainieni, investesc mult în produsele de firmă.

Astfel, nu este de mirare că la ediţia din acest an a „Luxury Show“ s-au vândut nouă telefoane marca Vertu, din colecţiile Signature şi Ascent TI Ferrari, al căror preţ ajunge şi la 26.000 de euro.

Nici noul Maserati Quattroporte nu a rămas neobservat. Un român a scos din buzunar 142.000 de euro şi şi-a achiziţionat un astfel de autoturism venit la pachet cu şofer pentru şase luni.

„Promoţiile“ au însoţit şi modelele Maserati Granturismo şi Granturismo S. La cumpărarea unei astfel de maşini primeai cadou un ceas Audemars Piguet sau un set de genţi de călătorie marca Salvatore Ferragamo, al cărui preţ de retail se ridică la aproape 6.500 de euro.

Bogaţii români par a fi interesaţi de tot ce le poate aduce relaxare pe vreme de criză. Astfel că la „Luxury Show“ au fost vândute patru mini-piscine SPA de exterior al căror preţ ajunge la 30.000 de euro, dar şi fotolii de masaj Keyton şi Sanyo.

Deşi piaţa imobiliară de lux din România este în scădere, iar preţurile locuinţelor de top au scăzut chiar şi cu 50%, după cum susţin consultanţii companiei EuroMetropola, decoraţiunile interioare au făcut ceva vâlvă printre românii veniţi la târgul de lux.

Nu mai puţin de 15 şeminee unicat vor împodobi locuinţele românilor cu dare de mână, au anunţat organizatorii evenimentului.

Consumatori mai rezervaţi

Chiar dacă criza financiară se resimte tot mai mult pe pieţele de lux din întreaga lume, ca şi în România, organizatorii de târguri de profil nu s-au lăsat intimidaţi şi au continuat seria evenimentelor, care nu au fost lipsite de aceeaşi opulenţă ca şi la ediţiile anterioare.

Din seria „Millionaire Faire“ au fost organizate evenimente la Moscova, München, Shanghai, Istanbul, iar la sfârşitul acestei săptămâni va avea loc cel de la Amsterdam, ajuns deja la a şaptea ediţie.

Deşi consumatorii s-au arătat mai rezervaţi în a-şi băga mâna-n buzunar, analiştii citaţi de presa internaţională susţin că bogaţii încă îşi permit să cumpere produse de lux, iar organizatorii s-au arătat optimişti că nu-şi vor pierde clienţii.

Piaţa de lux din Rusia a fost una dintre cele mai afectate de criza financiară, înregistrând o scădere de 25% numai în ultimele două luni, după cum au concluzionat participanţii la „Global Luxury Forum 2008“.

Piaţa de lux va continua să scadă

Deşi pieţele de lux din România, Ucraina, Bulgaria şi Serbia rămân unele dintre cele mai atractive din Europa de Est, au înregistrat scăderi medii de 5-10% anul acesta, iar în 2009 tendinţa se va menţine.

„Criza internaţională se face resimţită în România. Vom vedea la fel ca şi pe alte pieţe importante, această tendinţă spre „mix and match“ („amestecă şi potriveşte“), în care un consumator de lux va purta o pereche de pantofi Prada cu un costum Zara“, a afirmat directorul CPP Management, Oliver Petcu.

Spre deosebire de România şi Rusia, singurele pieţe de lux care vor înregistra creşteri anul viitor vor fi India, Vietnamul şi China.

 Ministerul chinez al Comerţului estimează că până în 2015, consumul naţional de produse de lux va ajunge să reprezinte 23% din totalul global, iar China va deveni cea mai mare piaţă de profil din lume.

Luxury Show în cifre

Preţul biletului de intrare pentru ediţia din acest an a fost de 60 de lei;

Organizatorii au estimat un număr de 10.000 de vizitatori;

La cea de-a treia ediţie a târgului a fost expus şi renumitul iaht din filmele cu James Bond, modelul Sunseeker Super Hawk 43, ediţie limitată, în lume existând doar zece astfel de exemplare.

Peste 200 de expozanţi au luat parte la eveniment.


Milionarii din întreaga lume strâng cureaua

Criza financiară globală a umbrit până şi Târgul Milionarilor de la Moscova, oraşul care, după un deceniu de boom economic, se poate lăuda cu cea mai groasă pătură de miliardari.

La finele lunii noiembrie, în capitala rusă, târgul îi îmbia pe ruşii foarte bogaţi chiar şi cu oferte de genul două iahturi la preţ de unul, dar nimeni nu cumpăra.

Mai mult decât atât, membrii elitei ruseşti lovite de criză se felicitau unii pe alţii pentru că au găsit pur şi simplu curajul de a participa la evenimentul care, în mod normal, ar fi fost un spectacol al ostentaţiei, scrie Reuters.

Organizatorii nu au dezvăluit numărul de participanţi, dar cei prezenţi acolo au remarcat că nu mai era aşa înghesuială ca la ediţiile anterioare, relata „Moscow Times”.

Richard Orme, director general la Large Yacht Solutions, o firmă de consultanţă cu sedii la Londra şi Barcelona, a spus că mulţi oameni din Rusia îşi mai permit încă să cumpere produse de lux, dar erau probabil prea ocupaţi ca să vină la târg.

Averile multor ruşi au fost pur şi simplu decimate de criza financiară, după ce piaţa de capital locală şi-a pierdut peste 1.000 miliarde de dolari din valoare, iar cel mai bogat rus, Oleg Deripaska, a fost nevoit să ceară ajutor financiar de la stat.

Şi la München, Târgul Milionarilor, care a avut loc în luna octombrie, a fost estompat de criza financiară, ce i-a ţinut acasă pe iubitorii luxului. Aşa se face că printre standurile producătorilor s-au plimbat mai mulţi ziarişti decât cumpărători.

 “Cred că oamenii sunt deprimaţi de ceea ce se întâmplă în sectorul bancar”, încerca să explice Simon Schaefer de la standul producătorului italian de pantofi Joseph Debach. Pantofii respectivi costau între 806 şi 3.360 de dolari. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite