Operatorul UPC intră în lupta pentru achiziţii pe segmentul de cablu
0Jack Mikaloff, CEO al companiei de telecomunicaţii UPC, spune că operatorul este interesat de achiziţii pe segmentul de cablu, dar nu exclude şi reţelele de internet, chiar şi din segmentul de business.
“Suntem interesaţi de companii care se potrivesc modelului de bază a UPC – de companie de cablu”, arată Jack Mikaloff, CEO al UPC, prezent în cadrul evenimentului de lansare a noului portofoliu de produse a companiei. El spune că UPC caută “oportunităţi care merită şi care ar putea să crească baza de clienţi a companie”. Şi asta ţinând cont că, în al doilea trimestru din 2010, numărul de clienţi pe segmentul de televiziune analog a scăzut la 737.100 de utilizatori, faţă de 912.000 în aceeaşi perioadă din 2009.
Mikaloff spune că, în România, venitul per utilizator (RPU) este unul dintre cele mai scăzute din Europa. El dă şi un exemplu – în Olanda, RPU este de cinci ori mai mare.
În ceea ce priveşte achiziţiile unor alţi utilizatori de cablu, până
acum Romtelecom, prin subsidiara NextGen, şi RCS&RDS au acaparat
agresiv piaţa de profil. De exemplu, operatorul autohton RCS&RDS a
cumpărat, în primăvară Airbites, furnizorul de servicii de
telecomunicaţii deţinut de elveţienii de la Swisscom, potrivit anunţului
publicat pe site-ul companiei.
Nici Romtelecom nu a stat pe margine. În
iunie, Romtelecom, prin NextGen, anunţa că a cumpărat patru firme mici
de cablu şi a atras alţi 60.000 de utilizatori. În februarie, NextGen
avea circa 100.000 de clienţi în peste 100 de localităţi.