Operatorii telecom caută clienţi printre suporteri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile de telefonie mobilă încearcă să atragă utilizatori din rândul comunităţilor, cum ar fi cele ale microbiştilor sau ale reprezentanţilor firmelor de cosmetice. Abonamentele şi cartelele prepaid generaliste au fost înlocuite de produse adresate comunităţilor. Vor atrage operatorii clienţi printr-o astfel de strategie?

„Primeşti 10 mesaje scrise dacă echipa ta favorită câştigă un meci", este unul dintre bonusurile pentru cartele preplătite promise de Orange suporterilor echipei de fotbal Dinamo. Astfel, compania adoptă o nouă strategie de atragere a unor noi utilizatori din rândul unor comunităţi de nişă.

Pachetul „Prepay Suporter" conţine o cartelă reîncărcabilă de şapte euro, iar utilizatorii primesc bonus un euro credit pentru fiecare meci câştigat acasă de Dinamo. În plus, ei au 5 MB pentru internet mobil şi reducere de 50% pentru apelurile către alţi membri ai
comunităţii.

Specialiştii din domeniu spun că aceste oferte sunt menite să fidelizeze clienţii. „Trebuie să ţinem cont de faptul că 70% din piaţa telecom din România este acoperită de utilizatorii care folosesc cartele prepaid. Toţi operatorii oferă cartele cu mii de minute. Este esenţial pentru ei să vină cu oferte specifice pentru anumiţi utilizatori", arată Octavian Grozea, consultant telecom. Orange a lansat şi un pachet de produse pentru clienţii companiei Avon - „My Avon Mobile", care conţine atât abonamente, cât şi cartele preplătite. Abonamentele au valori cuprinse între şase şi 12 euro. Orange are peste 10,9 milioane de clienţi, însă venitul mediu anual pe utilizator a scăzut cu 22% anul trecut, de la 119 euro, în 2008, la 92 de euro.

Orange lansează şi alte pachete de nişă

Pachetul adresat suporterilor dinamovişti este doar primul din seria de oferte personalizate ce va fi lansată pe tot parcursul acestui an. „Suntem în negocieri avansate cu mai multe cluburi din Liga I şi cu o echipă din Liga a II-a", arată Dorin Odiaţiu, directorul de marketing al Orange. El spune că, în doar o săptămână de lansare, mai multe mii de suporteri dinamovişti au activat oferta „Prepay Suporter". Următoarele parteneriate cu echipe din Liga I vizează cluburile Universitatea Cluj, Politehnica Iaşi şi FC Braşov.

Şi operatorul Cosmote a avut în oferta sa o cartelă prepaid pentru suporterii CFR Cluj. „Oferta a fost activă în perioada 7 septembrie 2009 - 31 ianuarie şi am decis să nu mai continuăm", arată oficialii Cosmote. Compania a încheiat anul trecut cu 6,9 milioane de clienţi, din care aproximativ 81% au cartele prepaid. Venitul mediu lunar pe utilizator afost de cinci euro, la nivelul din 2008.

Oferte pentru tineri

Operatorul Vodafone are în oferta sa cartele prepaid şi abonamente pentru tineri cu vârste cuprinse între 14 şi 26 de ani. Preţurile pentru cartele pornesc de la patru euro (fără TVA) şi ajung până la şase euro (fără TVA) şi includ între 500 şi 1.000 de minute în reţea, cât şi minute în afara reţelei sau internet pe mobil.

Pentru suporterii de fotbal, Vodafone are doar un serviciu de alerte, prin care microbiştii pot afla scorul meciurilor din Liga I prin mesaje scrise, potrivit oficialilor companiei. Vodafone a încheiat anul trecut cu 9,66 milioane de clienţi, faţă de 9,64 utilizatori la finele lui 2008, din care 38,4% erau clienţi pe bază de abonament. În plus, venitul mediu lunar pe utilizator a fost de 8,1 euro.

Veniturile operatorilor telecom, în scădere

Orange a anunţat venituri în scădere cu 19% în 2009 faţă de 2008,  până la 1,05 miliarde de euro. Vodafone a înregistrat în trimestrul trei fiscal venituri în scădere cu 24%. Veniturile totale alte Cosmote s-au ridicat la 423 milioane de euro, în creştere cu 36% comparativ cu 2008.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite