Ofiţerii de credite, prinşi în marketingul de gherilă
0În lupta pentru atragerea clienţilor, băncile au lansat adevărate ofensive de luptă împotriva concurenţei, strategiile de marketing axându-se pe racolarea clienţilor chiar şi prin
În lupta pentru atragerea clienţilor, băncile au lansat adevărate ofensive de luptă împotriva concurenţei, strategiile de marketing axându-se pe racolarea clienţilor chiar şi prin intermediul standurilor mobile.
Acesta este exemplul Raiffeisen Banca pentru Locuinţe (RBL), care şi-a propus să consilieze suplimentar şi să ofere cât mai multe informaţii clienţilor actuali şi potenţiali, sarcină care va trebui dusă la bun sfârşit de aproape 1.000 de funcţionari ai băncii, până la finele anului în curs. Punctul forte al campaniei de sfârşit de an a RBL îl constituie inaugurarea a aproximativ 50 de sucursale mobile în principalele reţele de retail din ţară, astfel încât cei aflaţi la cumpărături prin supermarketing, mall sau centre comerciale să se poată familiariza cu produsele de economisire-creditare oferite de Raiffeisen Banca pentru Locuinţe. Pentru a fi mai convingătoare, banca organizează tombole cu premii consistente, în cadrul proiectului derulat şi în agenţile şi sucursalele Raiffeisen Bank - "Săptămânile economisirii-creditării". Condiţia de a participa la tombole este de a încheia contracte de economisire-creditare. Bugetul alocat de RBL pentru această campanie de sfârşit de an este 500.000 de euro, dar oficialii băncii se aşteaptă la parafarea a peste 20.000 de contracte, în perioada rămasă până la finele anului. "Experienţa de până acum arată foarte clar că lunile noiembrie şi decembrie sunt cele mai bune din punct de vedere al distribuţiei acestui produs, pentru că foarte multe persoane preferă să îşi deschidă contracte de economisire-creditare în ultima parte a anului, să economisească sumele aferente şi să beneficieze de prima de stat pe tot anul care s-a încheiat", declară Ionuţ Costea, preşedintele RBL. Până în prezent, la RBL au fost parafate 100.000 de contracte de economisire-creditare, valoarea lor ridicându-se la 500 milioane de euro. Câştigarea clienţilor prin metode de marketing brevetate cu succes în alte sectoare de activitate a devenit o practică frecventă în rândul băncilor, care sunt predispuse la o relaţie tot mai apropiată de potenţialii consumatori. Astfel, ofiţerii de credite ai ABN AMRO nu ezită să părăsească sediul băncii pentru a se întâlni cu acei clienţi interesaţi de oferta instituţiei, în joc fiind puse de asemenea şi premii garantate, pentru anumite produse. La Bank Leumi România însă, clienţii care reuşesc să-i convingă şi pe alţii să-şi facă un credit, un card sau să constituie un depozit beneficiază de condiţii mai bune de creditare.