Oficial Renault: Sandero poate deveni cea mai vândută mașină în Franța

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia Sandero va deveni în Franţa modelul cu cele mai mari vânzări către persoane fizice, crede Bernard Cambier, directorul de vânzări al Renault, citat de publicaţia Le Figaro.

Cota de piaţa a Dacia în Franţa a urcat la 5% în luna iunie, pe segmentul autoturisme, de la 2,5% în aceeaşi lună din 2009, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

Francezii, "topiți" după Duster

În primele şase luni, numărul înmatriculărilor producătorului auto Dacia a urcat de la 23.886 unităţi, în intervalul similar al anului trecut, la aproape 61.250 de unităţi. Mai mult, redactorii ziarului Le Figaro spun că, doar în primul semestru din an, Dacia a vândut tot atâtea autoturisme cât a comercializat anul trecut.

Această performanţă se explică prin succesul SUV-ului Duster, care a înregistrat peste 10,000 de comenzi de la lansare, în aprilie 2009. Un francez poate aştepta până la şase luni pentru a primi Duster-ul comandat, menţionează Bernard Cambier, directorul de vânzări al Renault. "La lansarea Duster am înregistrat în Franţa un flux nemaivăzut în ultimii 20 de ani. Dacia se descurcă mai bine decât Toyota sau Fiat. E o marcă adevărată", a spus directorul Renault.

Renault va construi mașini electrice, Dacia unele diesel și pe benzină

Renault vizează o marjă operaţională de 6% pentru Dacia, notează Pierre Bergeron, analist al băncii Société Générale. "Costurile scăzute şi marjele bune vor permite grupului să câştige bani", a afirmat el. Analistul apreciază, totodată, că în cadrul Renault există riscul canibalizării mărcilor, accentuat de lansarea viitoare de către Dacia a unei maşini de dimensiuni reduse modelată după Twingo."Renault va evolua pentru a evita această situaţie. Constructorul auto francez se va concentra pe modelele electrice, în timp ce Dacia va produce maşini diesel şi pe benzină", a precizat Bergeron.

Pentru România, Dacia a devenit din 1999, anul în care a fost achiziţionată de Renault pentru 50 de milioane de dolari, o adevărată "găină cu ouă de aur", notează publicaţia franceză. După zece ani şi investiţii de 1,5 miliarde de euro, Dacia are succes pe toate pieţele statelor dezvoltate, cu toate că ţinta iniţială au fost ţările emergente. Gama constructorului auto este compusă din şapte modele, respectiv Duster, Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Logan VAN şi Logan Pick-Up.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite