O nouă societate de asigurări pe piaţa românească - AXA Life Insurance. Află care sunt obiectivele companiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania de asigurări de viaţă AXA Life Insurance, membră a grupului francez AXA, se lansează oficial astăzi în România, după ce a intrat anul trecut pe piaţa locală prin achiziţia pachetului majoritar deţinut de Vienna Insurance Group la compania Omniasig Life Insurance.

Compania AXA Life Insurance va fi condusă de Violeta Ciurel şi va oferi clienţilor din România, persoane fizice şi întreprinderi, produse de asigurări de viaţă, incluzând economii de pensii, protecţie personală şi asigurări de sănătate.

„Pentru regiunea AXA CEE (Europa Centrală şi de Est), intrarea pe piaţa din România constituie o veribitabilă provocare. Discutăm despre o piaţă cu un potenţial de creştere extrem de mare, în care sunt sigur că AXA Life Insurance va avea un cuvânt greu de spus“, a declarat Cyrille de Montgolfier, CEO AXA pentru CEE.

Compania a deschis până în prezent patru agenţii şi va mai deschide încă şase în următoarea lună. Până la finele acestui an, societatea de asigurări şi-a propus ca reţeaua să ajungă la 30 de unităţi.

„Rata de penetrare a asigurărilor în România este scăzută şi există loc de creştere. Vom avea succes pentru că ne vom construi o reţea extraordinară ca să putem oferi produsele clienţilor noştri“, a mai spus de Montgolfier.

„Agenţiile sunt de dimensiuni mici care să permită o atenţie mai mare directorului de unitate pentru consultanţi şi, implicit, pentru clienţi. Acestea vor avea amenajată o zonă pentru întâlnirile cu clienţii. Astfel, întâlnirile nu vor avea loc la sediul clientului sau într-o locaţie terţă“, a explicat Violeta Ciurel, preşedinte şi CEO al AXA Life Insurance România.

Ea a adăugat că, în prezent, societatea oferă produse de asigurare de viaţă pentru persoane fizice şi juridice, dar şi asigurări de sănătate pentru angajaţii companiilor.

AXA Life Insurance a lansat în urmă cu o săptămână un produs de economisire-protecţie pentru copii, care oferă protecţie pentru ambii părinţi şi conţine şi alte componente de protecţie pentru care se vor plăti prime suplimentare.

Violeta Ciurel a menţionat că societatea va lansa produse noi la intervale relativ scurte.

Ţintă – în top 3 în următorii cinci ani

AXA Life Insurance vrea să ajungă în următorii cinci ani în top trei pe piaţa asigurărilor de viaţă pe segmentul new-business (primele brute subscrise pe noile contracte semnate) şi printre primele cinci companii în următorii trei ani.

În prezent, AXA Life Insurance are 110 angajaţi în head-office şi peste 500 de consultanţi care nu sunt angajaţi, ci au semnate contracte comerciale.

„Suntem foarte hotărâţi să câştigăm clienţi, com investi în traninguri pentru dezvoltarea forţei de vânzare. De asemenea, vrem să avem o relaţie foarte bună cu brokerii“, a mai spus Ciurel.

Autorităţile, un rol important în educaţia financiară a românilor

Violeta Ciurel este de părere că românii au nevoie de o educaţie la nivel de masă în domeniul financiar şi că un rol important în acest proces îl joacă mass-media, societăţile de asigurări, dar şi autorităţile.

„Este extrem de important, şi această criză recentă a demonstrat din plin necesitatea educaţiei financiare, şi rolul pe care ar trebui să-l aibe autorităţile oficiale din România, mă refer în mod special la un program educaţional organizat şi finanţat de Guvern“, a explicat Ciurel. 

Ea a adăugat că, din cauza lipsei educaţiei financiare, multe persoane care au pierdut bani prin produsele unit-linked, prin investiţiile pe bursă în acţiuni, prin diferite alte instrumente financiare au considerat că riscul înseamnă, de regulă, ceva cu plus, nu că poate genera şi o pierdere.

„Din păcate criza a demonstrat că un risc înalt înseamnă şi posibilitatea unei pierderi foarte mari. Cu atât mai mult, Guvernul ar trebui să aibă grijă, dar şi Comisia de Supraveghere a Asigurărilor din fiecare ţară, să investească în acest proces educaţional pentru a preveni probleme cu caracter chiar social ca urmare a unor situaţii de criză“, a explicat ea. 

Preşedintele AXA Life Insurance crede că numărul românilor care au o poliţă de asigurare va creşte simţitor de-abia atunci când clasa de mijloc va fi mai mare. În prezent, cele mai multe persoane care îşi încheie o asigurare de viaţă au venituri medii şi peste medie.  „Practic, ca să-ţi cumperi o asigurare de viaţă trebuie să ai nişte bani pe care sa ţi-i poţi permite ca economie în fiecare lună. Până când nu avem acest venit disponibil, este foarte greu de crezut că oamenii care de-abia reuşesc să facă faţă cheltuielilor minime de necesar pentru traiul zilnic vor putea deveni clienţi“, a explicat Ciurel.

Deductibilitatea, un impuls pentru piaţă


Ciurel a mai spus că una dintre măsurile pe care ar trebui să le ia guvernanţii pentru a impulsiona piaţa de asigurări este deductibiilitatea primelor de asigurare cu un prag sau fără niciun prag. De exemplu, un prag ar putea fi echivalentul unui salariu lunar sau o sumă limită maximă.


Preşedintele AXA Life Insurance estimează că piaţa de asigurări de viaţă va creşte cu 3-4% în acest an, iar în următorii cinci ani – cu 15% pe întreg portofoliu – prime subscrise din contractele noi şi vechi. Această evoluţie va depinde de creştere economică, şomaj, inflaţie, comportamentul de consum, activitate de creditare, facilităţi fiscale. 

Volumul primelor brute subscrise pe asigurări de viaţă a crescut cu 3,34% în primul trimestru al acestui an, până la 433,83 milioane de lei, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite