OMV mizează pe marii transportatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul petrolier austriac OMV a deschis în România două staţii speciale pentru alimentarea camioanelor. Compania estimează o scădere a consumului total de carburanţi cu 10% până la finele anului, întrucât măsurile anunţate de guvern scad puterea de cumpărare a populaţiei.

Anul trecut, piaţa de carburanţi a fost caracterizată de o scădere puternică pe partea vânzărilor comerciale (angro) către clienţii mari, iar consumul populaţiei a fost chiar în uşoară creştere.

Anul 2010 răstoarnă acest raport şi determină companiile petroliere să se orieteze spre consumul marilor clienţi, respectiv a flotelor de transport ale comercianţilor.

Astfel, compania austriacă OMV, proprietarul Petrom, a adus în România un concept în curs de implementare în toată regiunea din centrul şi estul Europei: a inaugurat ieri două staţii speciale pentru tiruri pe cele două autostrăzi din România.

Transportul va creşte în regiune

„România face parte dintr-o regiune unde transporturile auto comerciale vor creşte cu 20% până în 2020", a declarat Steen Frederiksen, şeful diviziei de transporturi comerciale din cadrul OMV. Potrivit acestuia, piaţa transporturilor în Europa a revenit la situaţia de acum doi ani.

„Curba de creştere a fost întreruptă, dar ne aşteptăm să se recupereze terenul pierdut, odată cu revenirea economică", a mai spus Frederiksen.

La rândul său, Titus Olteanu, sales manager pentru România, Bulgaria şi Serbia al OMV, a arătat că, deşi numărul transportatorilor şi al vehiculelor a scăzut, cifra de afaceri în transporturile comerciale pe piaţa locală va creşte cu 6%, comparativ cu 2009, la două miliarde de euro. Astfel că OMV va deschide alte patru astfel de staţii în România, două dintre până la finele anului.

Totodată, compania estimează că piaţa totală de carburanţi va continua să scadă şi în acest an, finalizând 2010 cu o contracţie de 10%, faţă de declinul de 6% din 2009.

„În acest moment consumul este mai mic cu 10%. Până acum mizam pe o revenire în a doua jumătate a anului, dar, odată cu măsurile de asuteritate anunţate de Guvern, acest lucru nu va mai fi posibil", a spus Rainer Schlang, membru al Directorului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de marketing. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite