Normele BNR au scazut cu 30 la suta vanzarile la electrocasnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comerciantii de produse de larg consum spun ca oamenii nici nu mai intra in magazine

Vanzarile in rate ale produselor electronice si electrocasnice au scazut cu peste 30 la suta in ultima luna, sustin comerciantii de produse de larg consum. Astfel ca, la aproape o luna de la intrarea in vigoare a noilor norme de contractare a creditelor de consum ale Bancii Nationale, efectele asupra lanturilor de magazine care comercializeaza bunuri de consum in rate nu au intarziat sa apara. "In ce priveste grupul Altex, vanzarile in rate s-au diminuat cu peste 30 la suta. Este o scadere semnificativa care se datoreaza si unei suprapuneri nefericite a perioadei lunii februarie, care este o luna slaba, in general, cu introducerea noilor norme de creditare ale BNR", ne-a declarat Dan Ostahie, presedintele grupului. Reprezentantul Altex a precizat, de asemenea, ca mediatizarea excesiva a noilor norme de creditare, care, in opinia lui, "nu sunt cu mult mai dure decat pana la 1 februarie", a avut mai mult un efect psihologic asupra cumparatorilor. "Lumea nu mai intra in magazine tocmai pentru ca au inteles gresit aceste norme. Chiar daca oricine poate beneficia, in continuare, de un credit avantajos, consumatorii nu mai apeleaza la acestea", explica Ostahie. Razvan Iancau, director de comunicare al grupului Domo, confirma cele declarate de competitorul sau: "Vanzarile in rate s-au diminuat si la Domo cu circa 25-30 la suta. Oamenii practic s-au speriat si de aceea nu s-a mai generat trafic in magazine. Ei stiu ca este doar mai greu sa-ti achizitionezi un produs in rate, dar nu cunosc prea multe despre noile conditii de creditare, care nu sunt foarte restrictive". O diminuare importanta a vanzarilor de produse electrocasnice si electronice a inregistrat-o si grupul Flanco. "Chiar daca de la 1 februarie in reteaua de magazine Flanco nu s-a schimbat nimic in ce priveste acordarea creditelor de consum datorita colaborarii noastre cu o societate specializata in credite de consum, reactia pietei a fost sub asteptari", ne-a declarat si Cotiso Hanganu, directorul de vanzari si marketing al grupului Flanco.
Comerciantii cauta noi metode pentru a recupera scaderea vanzarilor
Grupul Altex studiaza eliminarea girantului sau chiar a avansului prin colaborarea cu anumite banci sau alte institutii financiare. "Incercam sa eliminam girantul si chiar avansul si sa marim perioada de creditare pana la 4-5 ani. De asemenea, vom incerca sa cream un instrument avantajos si pentru cei care vor sa cumpere cu banii jos, respectiv posibilitatea achizitionarii oricarui produs in trei rate, fara dobanda", a mai spus Dan Ostahie. Pe de alta parte, sunt lansate in aceasta perioada diverse oferte promotionale, cum ar fi reduceri de preturi pentru cupluri de produse, adresate cuplurilor indragostite, cat si solutii de finantare fara avans si fara girant pentru toate produsele si chiar pentru o gama limitata de produse, finantarea fara dobanda si comision. Si cel de-al treilea operator, grupul Domo, are in vedere revenirea la formula fara girant si fara avans. "Vom lucra cu Raiffeisen Bank, care a creat, la cererea noastra, un produs, perfect legal si care va intra in vigoare chiar din luna martie, prin care vom putea acorda credite fara avans si fara girant si cea mai mica rata", ne-a declarat Razvan Iancau.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite