Nemţii de la Lidl vânează reţeaua de magazine Plus

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul german de retail Schwarz, care deţine supermarketurile Lidl, negociază intens preluarea afacerilor din România şi Bulgaria ale competitorului său, Plus Discount. După ce au eşuat tranzacţia cu Carrefour, magazinele Plus ar putea fi transformate în Lidl, care angajează de zor oameni pentru extinderea în ţara noastră.

Lidl, care deţine cea mai mare reţea de magazine alimentare din Europa, este posibil să preaia, până la sfârşitul acestei luni, operaţiunile lanţului Plus Discount din ţara noastră şi din Bulgaria.

Reprezentanţii din România ai reţelei de magazine de tip discount (practică preţuri reduse) Plus au confimat faptul că se află în negocieri cu nemţii de la Lidl. Totodată, surse din piaţa internă de profil susţin că Plus Discount a primit ofertă de preluare şi de la grupul Delhaize, deţinătorul magazinelor Mega Image.

Expansiune germană

Anul trecut, Lidl a anunţat că vrea să deschidă aproape 50 de magazine în România, la începutul anului 2010. În cazul în care ar achiziţiona reţeaua Plus, compania Lidl ar ajunge, în doar câteva luni, liderul pieţei interne de magazine de tip discount, cu aproximativ 150 de locaţii. În Bulgaria, Plus are 16 magazine, iar Lidl plănuia să intre pe această piaţă în primăvara anului 2010.

Totodată, nemţii de la Lidl şi-au pregătit echipa de angajaţi şi de manageri încă de anul trecut. În perioada iunie - noiembrie 2009, Lidl România SCS a recrutat mai mulţi români pentru posturi-cheie în cadrul companiei, precum responsabil de expansiune în Timişoara, în Moldova sau în Cluj, manager de proiect, director de construcţii sau contabil, potrivit site-ului de recrutări ejobs.ro. Pe de altă parte, Plus a vândut, în 2007 şi 2008, afacerile din aproape toate ţările europene.

În ultimii ani, reţeaua a fost activă pe pieţele din Austria, România şi Bulgaria, divizii unite în luna mai 2008 sub numele de Plus Eastern Europe.

Lidl, în schimb, are peste 8.000 de filiale în aproape toată Europa şi are peste 170.000 de angajaţi.

E vremea preţurilor mici

Magazinele de tip discount au avut, anul trecut, un ritm de expansiune de trei ori mai mare decât cel al hipermarketurilor. Astfel, în 2009 s-au deschis aproximativ 75 de magazine cu preţuri mici, ceea ce înseamnă o nouă locaţie la patru-cinci zile. Prin investiţii de peste 100 de milioane de euro, discounterii şi-au extins suprafaţa de vânzare cu 35% în 2009 faţă de anul anterior.

Retailul, în cădere cu peste 10% în primele 11 luni din 2009

Afacerile companiilor cu profil de comerţ au scăzut, per ansamblu, cu 10,5% în primele 11 luni din 2009 faţă de aceeaşi perioadă din 2008, ca urmare a reducerii vânzărilor la toate categoriile de produse. Volumul comerţului cu carburanţi auto a avut o scădere de 20,4%, cel cu produse nealimentare - de 9,6%, iar cel cu produse alimentare, băuturi şi tutun - de 4,3%, potrivit datelor raportate ieri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Comparativ cu aceeaşi lună din 2008, în noiembrie 2009 afacerile din domeniul comerţului cu amănuntul au scăzut cu 9%. Această evoluţie a avut loc pe fondul reducerii înregistrate în comerţul cu carburanţi pentru autovehicule (-20,3%), respectiv la vânzarea de produse alimentare, băuturi şi tutun (-6%) şi la vânzarea de produse nealimentare (-5,1%).

Faţă de luna anterioară, sectorul de retail a înregistrat, în noiembrie 2009, scăderi ceva mai uşoare, media generală fiind de -4,8%. Cele mai mari reduceri ale vânzărilor au fost consemnate, în noiembrie, la comerţul cu carburanţi (-9,6%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-4,8%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 2,3% în noiembrie faţă de octombrie 2009.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite