Multinationalele obtin profituri considerabile in Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* In majoritatea cazurilor, cresterile depasesc cu mult media din tarile vest-europene * Rezultatele bune incurajeaza planurile de extindere

Reprezentantii multinationalelor prezente pe piata romaneasca sustin ca activitatile din Romania contribuie substantial la imbunatatirea rezultatelor financiare internationale ale acestora. Potrivit datelor de pe primul trimestru al acestui an, pricipalul motor de crestere a multora dintre multinationale este activitatea din Europa de Est, cu precadere din Romania, Bulgaria sau Rusia. Considerata regiunea cu cel mai mare potential de crestere, Europa de Est si implicit Romania a devenit o destinatie spre care tintesc tot mai multe companii straine si datorita rezultatelor neasteptat de bune ale companiilor care au avut curajul sa investeasca aici, sustin reprezentanti ai multinationalelor. "Datorita inaugurarii de noi magazine, cifra de afaceri din Romania va progresa mai repede decat cea din Franta", ne-a declarat Jean Michel Arnauld, directorul general Hyparlo, grup independent si francizat al grupului Carrefour. Cifra de afaceri realizata de Hyparlo in Romania, mai spune acesta, reprezenta, in 2003, 13 la suta din cea realizata in Franta, iar pentru 2006 se preconizeaza ca va ajunge la 50 la suta. "In Romania se desfasoara asadar o activitate din ce in ce mai importanta pentru grupul nostru, avand in vedere ca in 2010 cifra de afaceri realizata aici va fi probabil superioara celei din Franta", ne-a mai declarat directorul general al grupului francez. El a adaugat ca reusita hypermaketului Orhideea a accentuat dorinta grupului de a continua sa investeasca in Romania, planurile de investitii prevazand deschiderea a 2 hypermarketuri pe an. Si pentru grupul german Metro, unul dintre cei mai mari operatori de distributie din lume, vanzarile raportate de subsidiarele din zona au crescut cu 14,9 la suta, la 1,49 miliarde de euro. Remarcabile sunt mai ales rezultatele obtinute in Romania, Polonia si Rusia, sustin oficialii Metro. Pe ansamblu, potrivit datelor companiei, Metro a obtinut un profit operational inainte de cheltuielile de amortizare cu 26,8 la suta mai mare fata de intervalul similar din 2003, respectiv 426,3 milioane de euro. Compania Coca Cola HBC a raportat, de asemenea, o crestere a profitului net si a celui operational pe primele trei luni ale anului cu 15, respectiv 35 procente. Cresterea se datoreaza, potrivit datelor companiei, unui volum solid al activitatii si unei cresteri a profitului din tarile Europei Centrale si de Est, respectiv Romania, Polonia, Bulgaria. Lansarea de noi produse, dar si piata inca nesaturata au fost principalii factori ai acestei evolutii. Si vanzarile companiei britanice de tigarete Gallaher din Romania au crescut, in primul trimestru al acestui an, cu peste 60 la suta, in timp ce pe piata britanica cresterea a fost de doar 7 la suta, iar in Europa Continentala, producatorul marcilor Benson Hedges, Silk Cut si Mayfair a inregistrat o majorare a volumului de 6,4 la suta. In Rusia cresterea vanzarilor a fost mai mica decat in Romania, respectiv 34,9 la suta, dar substantial mai mare decat in Europa Occidentala. Cresterea spectaculoasa a vanzarilor din primul trimestru al acestui an a crescut interesul grupului pentru Romania, astfel ca strategia de extindere a companiei cuprinde si lansarea activitatii de productie in Romania. "Vom incepe in curand procesul de productie in Romania, dar tot ce pot sa va spun la acest moment este ca vom produce in Bucuresti", ne-au declarat surse din cadrul firmei. "Situatia este normala, in primul rand pentru ca Romania este o piata virgina, unde este inca loc pentru toata lumea si, de asemenea, romanii sunt foarte receptivi la tot ce aduc nou companiile straine", explica aceste evolutii investitorii straini.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite