Multifuncţionalele iau faţa imprimantelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de echipamente de birou multifuncţionale vor cunoaşte o dezvoltare semnificativă pe piaţa românească în perioada următoare, devansând vânzările de imprimante, susţin surse din

Vânzările de echipamente de birou multifuncţionale vor cunoaşte o dezvoltare semnificativă pe piaţa românească în perioada următoare, devansând vânzările de imprimante, susţin surse din piaţa de IT&C.
Creşterea vânzărilor se va datora şi achiziţiilor consumatorilor persoane fizice. Dacă până de curând "vedetele" achiziţiilor pentru consumatorul casnic au fost imprimantele simple, aparatura multifuncţională cu funcţii integrate de imprimare, copiere şi scanare va lua locul clasicelor imprimante. "Piaţa perifericelor a crescut în 2005 cu 38,2% faţă de anul anterior, conform datelor IDC, urmând cu stricteţe tendinţa de pe piaţa PC-urilor. Numărul total de unităţi vândute în România anul trecut a fost de 407.122 unităţi, din care 35,6% reprezintă multifuncţionale şi 63,7%, imprimante. Pentru 2006 se anticipează o creştere de circa 10-15% pe piaţa perifericelor", ne-a declarat Valentin Negoiţă, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (APDETIC). Reprezentantul APDETIC mai notează faptul că, pe viitor, trendul va fi ca procentele din vânzările totale de echipamente să se inverseze în favoarea multifuncţionalelor.
Motivul care stă la baza acestei evoluţii este scăderea accelerată a preţurilor, care a făcut ca diferenţa de preţ dintre aparatele unifuncţionale şi cele multifuncţionale să scadă simţitor. "În ultima perioadă, tot mai mulţi clienţi persoane fizice cumpără aparate cu funcţii complexe, care de regulă erau achiziţionate numai pentru birouri de firme. Cred că acest lucru se explică prin faptul că diferenţa de preţ dintre cele două tipuri de dispozitive a scăzut sub 100 de dolari", ne-a declarat un reprezentant de vânzări Diverta. De exemplu, o imprimantă cu jet de cerneală marca HP costă aproximativ 270 RON, în timp ce un aparat multifuncţional, cu funcţii de copiere, scanare şi imprimare, produs sub aceeaşi marcă, costă 470 RON, fiind cuprins într-o promoţie derulată de producător. Lider de piaţă pe segmentul imprimantelor şi al multifuncţionalelor este HP, urmat de Canon, Lexmark şi Epson.
Piaţa românească de dispozitive de imprimare este dominată la ora actuală de imprimantele cu jet de cerneală, care au preţuri variind între 150 şi 1.500 RON. Odată cu creşterea puterii de cumpărare a românilor însă, va avea loc migrarea consumatorilor finali de la imprimantele cu jet de cerneală la cele laser, estimează analiştii companiei de studii de piaţă IDC. Imprimantele laser color în special vor câştiga teren în perioada următoare, şi asta în special datorită segmentului de business, al celui guvernamental şi al celui educaţional. Preţul de pornire pentru imprimantele laser color este de 1.000 RON, dar poate ajunge şi la 12.000 RON pentru modelele mai sofisticate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite