Mondialul, gură de oxigen pentru comercianţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă România nu s-a calificat la Campionatul Mondial de Fotbal, producătorii de bere, retailerii de televizoare şi terasele se aşteaptă ca evenimentul să le aducă vânzări mai mari cu peste 8%. Faţă de Campionatul European de Fotbal 2008 din Austria-Elveţia, oamenii de afaceri se aşteaptă, în acest an, la încasări chiar şi de până la zece ori mai mici.

A început numărătoarea inversă pentru Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud, care va avea loc în perioada 11 iunie - 11 iulie. Suporterii de-abia aşteaptă să-şi susţină echipele favorite, fie şi din faţa televizoarelor, în timp ce comercianţii şi producătorii estimează că-şi vor majora veniturile cu peste 8% faţă de o perioadă normală din restul anului.

„Din experienţa ediţiilor anterioare, consumul de bere creşte în perioada Campionatului Mondial, datorită eforturilor şi investiţiilor producătorilor de bere, dar şi datorită nenumăratelor ocazii de a savura o bere în oraş. Estimăm că în perioada 11 iunie - 11 iulie consumul de bere va creşte cu aproximativ 5- 8 % comparativ cu o perioadă obişnuită", ne-a declarat Doron Zilberstein, vicepreşedintele de marketing al United Romanian Breweries Bereprod, producătorul brandurilor Tuborg şi Carlsberg. La rândul său, Ursus Breweries, sponsorul oficial al echipei naţionale de fotbal, se aşteaptă ca în perioada Campionatului una din trei beri să fie din portofoliul lor, potrivit lui Andrei Haret, preşedintele interimar al companiei.

Şi cum Campionatul are loc vara, parcă ar fi şi păcat ca meciurile unor echipe precum Brazilia, Spania, Germania sau Argentina să nu fie văzute împreună cu gaşca de prieteni, în aer liber. „Consumatorii obişnuiesc să iasă mai mult în locaţii HoReCa (n.red. - hoteluri, restaurante, catering) pentru a viziona meciurile într-o atmosferă plăcută, alături de prieteni şi de o bere. Acest lucru duce şi la creşterea vânzărilor pe acest canal, pentru care estimăm o creştere de aproximativ 10% în această perioadă", a punctat Doron Zilbertein.

Cu toate acestea, se aşteaptă, în acest an, ca segmentul HoReCa să înregistreze o scădere de 20% a clienţilor, faţă de vara lui 2008, când terasele erau înţesate de suporteri care vroiau să vadă meciurile României.

Televizoare noi pentru meciurile tari

Dacă în 2008, în perioada Campionatului European de Fotbal, vânzările de televizoare au crescut şi cu 30%, anul acesta, situaţia economică incertă şi necalificarea echipei naţionale la Turneul Final îi face pe jucătorii din piaţă să spere la o creştere de doar 10%, comparativ cu o lună obişnuită. „Anul 2008 a însemnat practic începutul vânzărilor pentru televizoarele cu ecran plat, iar acum trecem printr-un proces de maturizare al pieţei, iar România nu mai participă la Campionat", arată Şerban Stănoiu, chief product manager la DOMO.

Reprezentanţii Panasonic spun că nici nu poate fi vorba de o comparaţie între vânzările înregistrate în 2008 şi cele de acum. „Criza economică i-a făcut pe mulţi să se orienteze spre televizoare cu diagonale mai mici, de 32 de inci (81 de centimetri) , după ce anul trecut românii le preferau pe cele de 42 de inci (106 centimetri). În perioada Campionatului mizăm tot pe dimensiunile mai mici, la preţuri cuprinse între 14 şi 25 de milioane de lei vechi", explică Alexandru Mina, purtătorul de cuvânt al Panasonic România. El spune că Panasonic va avea promoţii, dar de mai mică anvergură pentru că interesul românilor pentru acest eveniment va fi mai scăzut în condiţiile în care tricolorii nu s-au calificat la Campionat.

Şi Cristian Moanţă, directorul de marketing al Altex, spune că televizoare cele mai vândute vor fi cele cu ecran de 32- 36 de inci. „Vom avea promoţii în perioada Campionatului, dar nu vom exagera cu stocul de produse şi nici nu vor mai fi acele oferte de tipul - dacă România câştigă Campionatul, îţi dăm banii înapoi pe televizor", spune Moanţă.

Creşteri timide pentru turism

Dacă la Campionatul European naţionala a fost aclamată de peste 15.000 de suporteri, în acest an, la Mondiale vor merge maximum o mie de români, potrivit estimărilor „Adevărul", bazate pe datele primite de la agenţiile de turism. „Pentru că România nu participă la Turneu, solicitările turiştilor români nu vor fi foarte numeroase. În plus, Africa de Sud nu este o destinaţie apropiată de România, iar drumul este obositor, cu escale şi durează aproximativ o zi", explică Ciprian Enea, consultant la besttourism.ro.

Totodată, Mircea Vladu, preşedintele agenţiei Prestige Tour, spune că a vândut doar zece locuri, iar dacă România s-ar fi calificat, este convins că ar fi avut vânzări de peste zece ori mai mari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite