Moartea patronului zdruncină afacerea Edy Spedition

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Decesul omului de afaceri Alin Popa s-a resimţit la nivelul businessului pe care l-a lăsat în urma sa. Una dintre firmele conduse de antreprenorul hunedorean a ajuns în insolvenţă.

Pe 29 mai 2012, grupul Edy era regele firmelor de transport rutier din România. Avea afaceri de 520 de milioane de lei, peste 1.100 de maşini şi clienţi de top. Toate acestea se datorau lui Alin Popa, un hunedorean de 41 de ani, care a înfiinţat grupul Edy în 1991 şi pe care l-a condus cu discreţie până în acest an.

Pe 30 mai, cel care a făcut milioane de euro din afaceri cu TIR-uri a sfârşit într-un accident rutier în care a fost implicat, culmea, şi un TIR. La mai puţin de două luni de la moartea lui Popa, imperiul său a început să se zdruncine din temelii. Una dintre companiile fostului milionar, Edy Internaţional Spedition, a intrat în insolvenţă. Cererea de reorganizare a fost depusă de acţionarii companiei la 27 iulie şi a fost admisă de Tribunalul Hunedoara la 2 august.

Administrator judiciar a fost desemnat firma de reorganizare, lichidare şi administrare Rovigo. Ulterior, în datele de 8 şi 10 august, Edy Internaţional Spedition a depus recurs, iar acum este aşteptată o decizie. Până la închiderea ediţiei, atât reprezentanţii Edy Internaţional Spedition, cât şi cei ai Rovigo nu au putut fi contactaţi. Insolvenţa companiei a fost cerută şi de ING Bank, Westerham Holding, care deţine 17,5% din companie, dar şi de Ţuca Zbârcea & Asociaţii. Tribunalul urmează să se pronunţe în următoarea perioadă în cele trei dosare. 

Urmaşii lui Alin Popa

Alin Popa a fost un om de afaceri discret, care şi-a condus businessul ajutat de fratele său Lică Popa, dar şi de omul său de încredere Mircea Dărăbanţ, administratorul grupului Edy. Un alt om care a sprijinit dezvoltarea grupului Edy a fost directorul general Mircea Ţiplea, care a renunţat însă la funcţie în urmă cu două săptămâni. Ţiplea a fost în perioada 2003-2009 director financiar al Coca-Cola HBC România, companie-client al lui Alin Popa. Până la închiderea ediţiei, niciunul dintre reprezentanţii grupului Edy nu a putut fi contactat. Cu o avere estimată la 20-21 de milioane de euro, hunedoreanul Alin Popa ocupa poziţia 230 în clasamentul „Forbes 500 Miliardari", ediţia din 2011.

Afacere fără final fericit

După cum el însuşi povestea într-un interviu pentru „Forbes", revistă editată de Adevărul Holding, s-a lansat în afacere pornind de la zero - se întâmpla la începutul anilor 1990, când făcea primele transporturi de mărfuri cu ajutorul câtorva camioane second-hand. A avut şi noroc, pentru că a reuşit repede să prindă clienţi de top. Unii dintre cei mai importanţi clienţi ai firmei Edy Spedition sunt Coca-Cola, Volvo, Draxlmaier sau Ursus.

Un moment important în istoria grupului a fost anul 2005, care a reprezentat un adevărat „boom" pentru afacerile Edy, afirma, la acea vreme, Alin Popa. În 2010, omul de afaceri Alin Popa a trebuit să ia o serie de măsuri în vederea optimizării costurilor anumitor echipamente sau consumabile. De altfel, extinderea flotei prin achiziţionarea de camioane noi, dar şi mărirea echipei au fost o prioritate în 2010. Au fost cumpărate circa 300 de camioane care au urcat flota Edy la peste 1.100 de maşini. În total, în cei 20 de ani de activitate, grupul a realizat investiţii de circa 100 de milioane
de euro. 

Aldis, o afacere năruită după decesul patronului

După moartea proprietarului George Naghi, în august 2011, lipsa banilor a făcut ravagii în curtea Aldis, cel de-al doilea producător naţional de mezeluri din România. Salariile angajaţilor au început să întârzie, la fel şi plăţile către bugetul de stat, iar Ministerul Finanţelor a declanşat executări silite. Somaţiile de plată ajung în instanţă, cu scadenţe diferite şi se cifrează la două milioane de euro.

Mai mult, brandul Aldis şi aproape 99% din acţiuni sunt puse garanţii pentru un credit bancar. Toate imobilele sunt puse gaj la bănci, iar vehiculele şi utilajele sunt cu leasingul nefinalizat. În prezent, brandul Aldis şi părţile sociale ale Aldis SRL sunt sub ipotecă, deoarece acestea au fost înscrise ca garanţie în aprilie 2009 pentru un credit contractat în 2003.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite