Şi Mitsubishi a pus ochii pe România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorul nipon tatonează, la Palatul Victoria, posibilitatea deschiderii unei uzine în ţara noastră După ce Ford a cumpărat uzina de la Craiova, tot mai multe concerne auto încep

Producătorul nipon tatonează, la Palatul Victoria, posibilitatea deschiderii unei uzine în ţara noastră

După ce Ford a cumpărat uzina de la Craiova, tot mai multe concerne auto încep să îşi arate interesul pentru o investiţie în România. Recent, în mediile internaţionale s-a vehiculat numele Mercedes. Până la o confirmare din partea producătorului german, în scenă au apărut japonezii de la Mitsubishi.

Reprezentanţii Mitsubishi s-au întâlnit ieri cu premierul Călin Popescu Tăriceanu, arătându-şi interesul pentru o eventuală investiţie în România. Potrivit unui comunicat al guvernului, premierul le-a transmis investitorilor că industria auto din România este în prezent una dintre cele mai puternice ramuri industriale, iar dezvoltarea acestui sector va fi considerată în continuare prioritară pentru autorităţi, atât din punct de vedere al producţiei propriu-zise, cât şi al fabricării de subansamble şi componente.

Şeful Executivului a făcut referire la investiţiile din România ale Renault şi Ford şi i-a invitat pe reprezentanţii producătorului japonez de autovehicule să analizeze, la rândul lor, posibilitatea de a deschide o unitate de producţie în România, având în vedere experienţa grupului pe piaţa românească.

Încă de la sfârşitul anului trecut, în presa de specialitate au apărut referiri la planurile grupului japonez de deschidere a unei uzine în Europa, pentru a fi mai aproape de piaţa în creştere. S-a vehiculat atunci varianta amplasării uzinei Rusia. Iată că acum se vorbeşte oficial şi de posibilitatea venirii în România.

Creştere cu 250% a profitului în trei ani

Constructorul japonez Mitsubishi Motors a anunţat, la sfârşitul lunii februarie, că are ca obiectiv o creştere a profitului net de 250% în următorii trei ani, prin majorarea vânzărilor de pe pieţele emergente. Compania intenţionează să reducă nivelul costurilor, să-şi îmbunătăţească eficienţa şi să-şi majoreze vânzările, în principal în regiuni bogate în resurse, precum Orientul Mijlociu, America Latină şi Rusia.

De asemenea, grupul japonez intenţionează să comercializeze, în anul fiscal care se va încheia în luna martie, un volum de 1,42 milioane de vehicule, în creştere faţă de nivelul estimat pentru acest an, de 1,337 miliarde vehicule. Compania se va concentra asupra vehiculelor de mărime mică şi mijlocie şi a vehiculelor utilitare sport (SUV).

Mitsubishi, care îşi revine după o serie de scandaluri legate de ascunderea unor defecte, are cele mai mari probleme financiare dintre producătorii japonezi de automobile. Compania a înregistrat pierderi nete în ultimii patru ani, înainte de a raporta profit în anul fiscal care s-a încheiat în luna martie 2007.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite