Ministerul Transporturilor are in lucru opt autostrazi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Centura Bucurestiului si fluidizarea traficului pe DN1 sunt pe lista prioritatilor * Reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti va costa 500.000 de euro

Aproape 100 de kilometri de autostrada pe traseul Bucuresti-Cernavoda vor fi finalizati in acest an, potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT). Pentru tronsoanele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda au fost deja semnate contractele cu o firma din Austria, termenul de finalizare fiind 2005, respectiv 2006. Proiectul este finantat de Banca Europeana de Investitii, Comisia Europeana prin programul ISPA si Guvernul Romaniei, costul estimat fiind de 305 milioane euro. "Primele doua sectoare, respectiv Bucuresti-Fundulea (26,5 km) si Fundulea-Lehliu (29,2 km) vor fi gata in luna iunie, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie dat in folosinta si sectorul Lehliu-Drajna (41,6 km). Tot in acest an, vor intra in lucru tronsoanele Drajna-Fetesti, cu o lungime de 36 km si o valoare de 54,7 milioane euro, fonduri care provin din programul ISPA si de la buget, precum si Fetesti-Cernavoda. Pentru acest ultim tronson care are o lungime de 18 km, valoarea lucrarilor este estimata la 37 milioane euro, suma care provine tot din fonduri ISPA si de la buget", au precizat specialistii (MTCT). Lucrarile sunt executate de firme din Italia, Turcia, Franta si Romania. Un alt proiect care va fi continuat in acest an este varianta de ocolire a orasului Sibiu, cu profil de autostrada pe trei sferturi din traseu, care are termen de finalizare in 2006. Lucrarile sunt executate de firma italiana Todini Construzioni, costurile totale fiind estimate la 52,5 milioane euro. La capitolul proiecte noi sunt incluse varianta de ocolire a orasului Pitesti, valoarea proiectului fiind de 114,74 milioane euro, cu termen de finalizare in 2007, dar si Bucuresti-Brasov, care va trece prin Ploiesti-Comarnic si Predeal. Un alt proiect este Centura Capitalei, care va avea regim de autostrada, intentionandu-se largirea pe patru benzi intre DN1A-DN1-DN2, lucrarile urmand sa fie executate de o firma din China. La acestea se adauga autostrada Brasov-Bors, care va fi finalizata in 2007. In ceea ce priveste lucrarile de fluidizare a traficului, sunt vizate traseele Bucuresti-Targoviste, dar si DN1. Pentru acesta din urma se are in vedere largirea la sase benzi de circulatie, acolo unde in prezent sunt probleme serioase de trafic, cum ar fi Aleea Privighetorilor-Pasaj Otopeni sau Baneasa-Aleea Privighetorilor. La stadiul de proiect sunt autostrazile Nadlac-Pitesti, care va trece prin Arad, Timisoara, Lugoj, Deva, Sibiu, si Ploiesti-Sculeni, unde se fac demersuri pentru realizarea proiectului. "In 2004, se negociaza proiectul de reabilitare, operare si intretinere a autostrazii Bucuresti-Pitesti pe portiunile de km 10+600-km 106+500, valoarea estimata pentru aceste lucrari fiind de 500 de mii de euro, fiind vorba de un parteneriat public-privat", au mai adaugat reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Sergiu Sechelariu:
Primele trei tronsoane ale autostrazii Bucuresti - Cernavoda, finalizate in toamna
Prezentarea oficiala a autostrazii Bucuresti-Brasov a umplut, ieri, sala de conferinte a Consiliului Judetean Prahova - semn clar al puterii de atractie a banilor pusi la bataie de Guvern: costul estimat al realizarii autostrazii este de peste 1,4 miliarde dolari. Peste 300 de persoane - politicieni si oameni de afaceri, insotiti de doamne simandicoase, purtand blanuri de mii de dolari si jucandu-se cu celularele cat o bricheta - au urmarit atent derularea imaginilor proiectate pe un ecran urias, sub un motto inspirat dintr-o zicere a lui Henry Ford, inventatorul automobilului: "Nu e adevarat ca suntem prea saraci ca sa avem autostrazi, adevarul este ca suntem saraci pentru ca nu avem autostrazi". Principalul invitat al manifestarii a fost Sergiu Sechelariu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Acesta a sustinut ca "ar fi fost o eroare sa ne apucam, acum, de autostrada spre Constanta, in loc de cea spre Brasov, care ne leaga de Occident. Daca tot ne integram, vrem sa avem pe unde intra in Comunitatea Europeana". La mijlocul acestui an, vor demara lucrarile la tronsoanele Bucuresti-Ploiesti si Predeal-Brasov, in cazul carora s-au finalizat negocierile pentru contractele de proiect. S-a estimat ca aceste doua tronsoane vor costa 324, respectiv 181 milioane euro, urmand a fi terminate pana in 2007. Atunci vor incepe lucrarile la tronsonul Ploiesti-Comarnic, care se va finaliza abia in 2015, la un cost de 293 milioane euro. Proiectul tronsonului Comarnic-Predeal este in stadiul de negociere. Fiind portiunea cea mai dificila, va fi si cea mai costisitoare - cat celelalte trei tronsoane la un loc -, desi lungimea sa abia depaseste o patrime a lungimii restului autostrazii. Politicenii Puterii sustin ca, din pacate, firmele romanesti nu au dotarea necesara pentru a avea o contributie semnificativa la executia lucrarilor. De pilda, pentru realizarea tronsonului Comarnic-Predeal, vor trebui excavati 4 milioane de metri cubi de pamant. In aceste conditii, firmele romanesti nu ar putea finaliza mai mult de 2 din cei 36 de kilometri ai tronsonului. Sergiu Sechelariu a dat asigurari ca primele 3 sectoare ale autostrazii Bucuresti-Cernavoda (Bucuresti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna), in lungime totala de 97,3 km, se vor finaliza inainte de termen, respectiv in toamna acestui an. Cele doua tronsoane ramase se vor finaliza in 2005 si, respectiv, 2006. La anul, vor incepe lucrarile la tronsonul Arad-Timisoara al autostrazii Nadlac-Pitesti, care va fi terminata in 2015.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite