Milioane de euro din afaceri cu gust tradițional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasiunea producătorilor de preparate românești s-a transformat într-un business de succes. Muşchiul ţigănesc, cârnaţii cu busuioc și costiţa hătuită sunt produsele care le înlocuiesc pe cele din import în preferinţele românilor.

„Dăm prin maşina de tocat o pulpă frumoasă de porc, amestecăm cu condimente şi potrivim de sare şi piper pentru un gust perfect", este descrierea făcută de Ţăran Ion Baciu, din Câmpulung, produselor sale pe site-ul magazinului lui. Atunci când nu merge Mohamed la munte, vine muntele la Mohamed.

După acest principiu şi-au gândit afacerea sute de producători de preparate tradiţionale din ţară care, cu o dacie papuc sau, după puteri, cu o autoutilitară, burduşite cu cârnaţi, brânză, dulciuri şi băuturi, au plecat din colţul de Românie unde locuiau pe la mai toate târgurile de profil din ţară.

„Anul acesta se poartă eco", spune un bătrânel la vreo 70 de ani care tocmai şi-a cumpărat o sacoşă de mezeluri de la magazinul de produse tradiţionale „La Baciu" din Bucureşti.

Povestea proprietarului acestui magazin este reprezentativă pentru breasla măcelarilor care în urmă cu câţiva ani afumau cârnaţii în bătătura casei lor, iar astăzi au un lanţ de magazine de produse tradiţionale şi cifre de afaceri de sute de mii sau chiar milioane de euro.

Ţăranul pe care-l cheamă Ţăran

A început în „spatele curţii" cu o mică carmangerie care a rezistat doar un an. În 1998, datorită numărului mare de clienţi, Ion Baciu Ţăran a fost nevoit să deschidă primul magazin „La Baciu", în Câmpulung.

În perioada 1999-2008, Baciu şi-a diversificat producţia şi a mai deschis un magazin în Vatra Dornei. Acesta a fost invitat la diferite târguri cu produse tradiţionale atât în ţară cât şi în străinătate. Muzeul Ţăranului Român, Piaţa Amzei, Muzeul Satului, Marea Britanie, Bruxelles, Tel Aviv, Roma sunt câteva locaţii unde câmpulungeanul a participat la târguri cu tematică tradiţională.

„A trebuit să-i învăţ pe englezi câteva din reţetele mele de pastramă de oaie, cu ingredientele lor, au gusturile lor specifice" declară afaceristul, care se poate lăuda şi cu comenzi pentru Casa Regală a Marii Britanii.

Chişcă şi pastramă, pe Floreasca

În 2008, când a obsevat că muşchiul crud, chişca tradiţională, cârnaţii de oaie se bucură de un adevărat succes, Ion Baciu şi-a mai „trântit" un magazin în Bucureşti, pe Calea Floreasca, însă nu-l ţine deschis decât trei zile pe săptămână, de vineri până duminică, pentru ca produsele să fie proaspete.

În prezent, Baciu mai colaborează şi cu alţi producători şi astfel, pe lângă preparatele din carne ce atârnă apetisant deasupra vitrinei frigorifice, în magazin mai găseşti zacuscă de hribi, dulceţuri de afine, cozonaci, păstrăv afumat în cetină de brad, brânză naturală de vacă şi de oaie şi multe alte delicatese din gospodăria românească.

Preţurile nu sunt mici, că deh', ce este natural, costă, aşa cum spun cei care îi calcă pragul magazinului şi care nu sunt deloc puţini. Pastrama de vită costă aproximativ 90 de lei pe kg. iar un litru de suc de mere natural, 15 lei. Afacerea familiei Baciu înregistrează venituri anuale de aproximativ un milion de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite