Mii de turişti sunt blocaţi în Grecia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţia de turism britanică Goldtrail a intrat vineri în faliment, lăsând aproximativ 16.000 de clienţi peste hotare. Hotelierii şi operatorii aerieni neplătiţi de Goldtrail vor să-şi recupereze banii direct de la turişti, deşi aceştia şi-au plătit deja vacanţele.

Falimentul agenţiei turistice specializate în sejururi ieftine către Turcia şi Grecia a dat peste cap planurile de vacanţă a peste 50.000 de cetăţeni britanici. Doar în acest sfârşit de săptămână, peste 2.000 de clienţi aveau rezervări achitate prin operatorul Goldtrail, însă companiile aeriene care nu au fost plătite au refuzat să onoreze zborurile.

Astfel, vineri, aproximativ 800 de persoane au aflat, după ce au aşteptat câteva ore bune, că nu vor mai pleca în vacanţă, iar, în schimb, vor fi escortate de poliţie afară din aeroport. Mulţi dintre aceştia sunt nevoiţi să plătească alte bilete de avion, altfel riscă să piardă întreaga sumă achitată pentru cazare.

ACELAŞI SERVICIU,PLĂTIT DE DOUĂ ORI

„Ne-au anunţat că trebuie să plătim pentru bilete noi, iar banii ne vor fi rambursaţi prin Autoritatea Aviatică Civilă", a declarat Martin Pimmer, client al Goldtrail, citat de BBC. Chiar şi aşa, turiştii ar avea de aşteptat până la şase săptămâni pentru a-şi primii banii înapoi.

Situaţia este mai gravă pentru turiştii aflaţi deja peste hotare, care nu ştiu cum vor reveni în ţară. Autoritatea Aviatică Civilă din Marea Britanie a declarat că va interveni pentru repatrierea tuturor clienţilor rămaşi în Grecia, amintind că zborurile retur din Turcia nu au fost modificate.

CĂLĂTORIE DIN IAD"

Reprezentanţii Goldtrail din Turcia au avertizat hotelierii că nu vor primi compensaţii din partea agenţiei, sfătuindu-i să-şi recupereze pierderile de la clienţi. Astfel, mulţi turişti au anunţat că li s-au impus taxe noi, deşi au achitat deja integral costurile sejurului, fiind ameninţaţi cu confiscarea paşapoartelor şi intervenţia autorităţilor naţionale în cazul în care refuză să plătească.

Nu este pentru prima dată când agenţia de turism este implicată în astfel de incidente. În urmă cu un an, Goldtrail a plătit daune în valoare de 120.000 de lire sterline unor clienţi care s-au îmbolnăvit de E-coli şi salmonela după ce au călătorit cu operatorul britanic. Acuzaţi de turişti că le-au oferit o „călătorie din iad", reprezentanţii operatorului turistic au declarat că aceştia „nu ar trebui să se aştepte la prea multe de la un sejur ieftin", numind Turcia „o ţară din lumea a treia, cu standarde scăzute", potrivit „The Guardian".

De asemenea, Asociaţia Agenţiilor Turistice Britanice a amendat Goldtrail cu 11.000 de lire sterline pentru schimbarea în ultimul moment a unor zboruri şi cazări. Astfel, dacă în 2008 agenţia a avut aproximativ 250.000 de clienţi, numărul acestora a ajuns la 150.000 în numai doi ani.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite