Microcar, maşina destinată şoferilor fără permis

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este o maşină puţin mai mică decât un Matiz, foarte cochetă, cu o viteză de maxim 45 km la oră, şi, cel mai important, poate fi condusă şi fără permis. Microcar este un moped construit de

Este o maşină puţin mai mică decât un Matiz, foarte cochetă, cu o viteză de maxim 45 km la oră, şi, cel mai important, poate fi condusă şi fără permis. Microcar este un moped construit de francezi şi, deşi preţul poate ajunge până la 11.000 de euro, cu toate taxele, şi-a făcut deja fani pe piaţa românească.
Într-un trafic citadin tot mai aglomerat, soluţiile oferite de producătorii de autovehicule sunt din ce în ce mai puţine. În ţările vest-europene, Microcar vinde deja în jur de 11.500 de unităţi pe an, iar pentru următorul interval se aşteaptă o creştere cu cel puţin 15-20%. Reva România, unicul importator al acestor mopede, şi-a început activitatea în februarie anul acesta. Până în acest moment, au vândut 23 de unităţi, clubul fanilor Microcar fiind deocamdată unul exclusivist. Potrivit lui Cristian Dan, director general al Reva România, profilul clienţilor de moped sunt "puştii" între 16 şi 18 ani şi femeile. După adoptarea noului Cod Rutier, Microcar va putea fi condusă în continuare fără permis, dar absolvirea unui curs de legislaţie va deveni obligatorie. Reprezentanţii Reva spun că unul dintre principalele avantaje ale deţinerii unei astfel de maşini până la vârsta de 18 ani constă în experienţa de şofat pe care o va avea tânărul în momentul în care vrea să îşi ia un permis de conducere. "Sunt nişte vehicule de oraş, special create pentru un trafic extrem de aglomerat. Preţurile sunt deocamdată destul de piperate, pentru că taxele vamale sunt mari, însă există potenţial", consideră acesta.
Concret, un Microcar este o maşină de 2,7 metri lungime, 1,5 metri lăţime şi 1,42 metri înălţime. Are o capacitate cilindrică de 505 centimetri cubi, tracţiune faţă, cutie de viteze automată şi doar 5 cai putere. Dotările însă pot concura cu cele ale oricărei maşini adevărate. Scaune de piele, aer condiţionat, airbaguri, sau tavan de sticlă - toate acestea pot ridica preţul unui moped până la 12.500 de euro. "Preţul este mare, dar cheltuielile post-vânzare sunt foarte mici", mai spune Cristian Dan. Inspecţiile tehnice periodice se efectuează o dată la 5.000 de kilometri, într-un service autorizat.
"Colaborăm cu service-uri din oraşele de unde sunt clienţii. O revizie costă în jur de 180 de lei, iar revizia mare se efectuează la 60.000 de kilometri. Microcar este disponibilă în două variante: diesel, varianta care se poate conduce fără permis, şi varianta pe benzină, care necesită subcategoria B1. Consumul este de 3,5 litri la suta de kilometri, pentru varianta diesel. Mopedul se înregistrează la primărie, şi există trei taxe: taxa de înregistrare, cea pentru talonul eliberat şi cea pentru plăcuţe. Taxele pentru actele necesare nu depăşesc 100 de lei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite