Metro deschide, în octombrie, primul său magazin de produse electronice în Shanghai

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerul german Metro s-a aliat cu Foxconn International și împreună vor deschide un lanț de 100 de magazine de produse electronice – Media Markt, prima unitate fiind inaugurată, în octombrie, în Shangai, potrivit Reuters.

Grupul Metro este al treila mare retailer la nivel mondial după Carrefour şi Wal-Mart Stores și formează împreună cu  Foxconn International companie mixtă în valoare de 200 de milioane de dolari. Cei doi retaileri mizează pe faptul că piața produselor electronice de consum din China este extreme de competitivă.
Investiții de 1,9 miliarde de euro.


Metro plănuiește să deschidă, în acest an, 100 de noi magazine, la nivel mondial, investiţiile urmând să fie majorate cu 25%, la 1,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat al grupului. "După investiţiile scăzute din 2009, vom accelera semnificativ extinderea operaţiunilor în acest an", a declarat Eckhard Cordes, directorul general al Metro.


Competiție acerbă pe piața electronicelor


Dacă alianța celor doi retaileri este abia la început, compania chineză Suning, cel mai mare lanţ de magazine de profil din ţară, în funcţie de valoarea de piaţă, nu se dă bătută. Sunung  intenţionează să înfiinţeze 520 de noi magazine în acest an, pe lângă cele 941 de unităţi existente. Compania concurentă GOME, cu peste 700 de magazine în China, intenţionează la rândul ei să se extindă în mediul rural.


Şi Best By, cel mai mare retailer de aparatură electronică la nivel mondial, urmează să deschidă 10-15 magazine în China în 2010.


Metro nu abandonează segmentul de consum


Metro vrea totodată să îşi dezvolte operaţiunile din China pe segmentul afacerilor en-gros cu alimente, urmând să înfiinţeze în acest an alte opt unităţi în această ţară şi un total de 16 magazine în Asia. În ceea ce privește amplasarea acestor unități, ele se vor concentra în jurul oraşelor Shanghai, Beijing şi Guangzhou, a precizat Frans Muller, director al diviziei Metro Cash & Carry Asia.


Metro obţine 90% din vânzări în Europa şi ar putea fi afectat de criza datoriilor din zona euro, care întârzie redresarea consumului, consideră analiştii. Cordes susţine însă că impactul va fi minim.


Metro desfăşoară operaţiuni şi în România, din anul 1996, iar în prezent deţine 25 de magazine.  Reţeaua Metro Cash&Carry este activă în 31 ţări cu circa 670 de magazine. Cu aproximativ 106.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de 30,5 miliarde de euro în 2009.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite