Meniul zilnic al unui roman in 2007 - 690 ml lapte, 170 mg carne, 47 ml ulei, 178 ml sucuri si 90 ml vin nobil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

690 de ml de lapte, 170 mg carne si produse din carne, 47 ml de ulei si grasimi vegetale, 178 de ml de sucuri si bauturi racoritoare si 90 de ml vin nobil. Nu este reteta pentru cine stie ce fel de

690 de ml de lapte, 170 mg carne si produse din carne, 47 ml de ulei si grasimi vegetale, 178 de ml de sucuri si bauturi racoritoare si 90 de ml vin nobil. Nu este reteta pentru cine stie ce fel de mancare, ci meniul zilnic al unui roman "mediu" pentru anul 2007. In ciuda faptului ca puterea de cumparare a romanilor este in scadere, conform statisticilor Ministerului Agriculturii consumul la principalele categorii de produse alimentare este in ascensiune. Astfel, daca in anul 2000 consumul de lapte si produse lactate era in tara noastra de 197 litri/om/an, in numai patru ani acesta a crescut cu 17 la suta, fiind in prezent aproximativ la acelasi nivel cu cel din Uniunea Europeana. Daca in ceea ce priveste laptele putem spune ca stam bine, in schimb cu proteinele stam mai prost decat europenii. Astfel, romanii consumau in anul 2000 doar jumatate din cantitatea de carne pe care o mancau europenii, iar in 2007 diferenta va scadea pana la 26 la suta din actualul nivel din Europa. Datele de la Ministerul Agriculturii mai mentioneaza ca un roman bea anual 60 de litri de sucuri si bauturi racoritoare, in timp ce un confrate european se racoreste in medie cu pana la 70 de litri sucuri. Nici la consumul de vin nobil nu stam rau, aceeasi sursa precizand ca un roman bea anual 30 de litri de vin nobil, cu doar doi litri mai putin decat un cetatean al pietei comune. Specialistii Ministerului Agriculturii sustin ca in ultimii ani consumul de paine a ramas constant, insa cel de paste fainoase si de biscuiti a crescut. Reprezentantii ministerului de resort spun ca suplimentarea consumului se explica prin cresterea productiei interne la principalele categorii de produse alimentare, dar si prin cresterea diversitatii produselor. "Cu toate ca puterea de cumparare a scazut, un factor care a dus la cresterea consumului il reprezinta si diversificarea gamei sortimentale pe piata romaneasca", ne-a declarat Tudorel Balta, sef serviciu in Ministerul Agriculturii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite