Meli Melo, afacere de 6 milioane de euro în 9 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Da la un raion de cosmetice franţuzeşti, aşezat la ieşirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a ajuns astăzi să fie un brand cunoscut şi prezent în mai toată ţara, prin

Da la un raion de cosmetice franţuzeşti, aşezat la ieşirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a ajuns astăzi să fie un brand cunoscut şi prezent în mai toată ţara, prin comercializarea bijuteriilor şi accesoriilor pentru femei.
Stephane Dumas şi Hubert Larmaraud au reuşit să ajungă, de la o investiţie iniţială de 100.000 de dolari, la o cifră de afaceri de câteva milioane de euro în nouă ani. Firma Gamabell Exim S.R.L. s-a născut în 1997, părinţi fiindu-i doi cetăţeni francezi- Stephane Dumas (26 de ani, la acea vreme) şi Hubert Larmaraud (34 ani). Investiţia iniţială, de 100.000 de dolari, s-a concretizat într-un raion de cosmetice franţuzeşti, aşezat la ieşirea din magazinele Mega Image.
Un an mai târziu, însă, a fost deschis în Bucureşti, pe Lipscani, primul magazin Meli Melo Paris. Dacă aici se comercializau cosmetice, bijuterii şi accesorii pentru femei, după un an acţionarii francezi renunţă definitiv la cosmetice, dând naştere în România primului magazin specializat de bijuterii şi accesorii fantezie pentru femei. Au fost aduse astfel în România produse aflate în vogă la Paris, respectându-se întocmai tendinţele frantuzeşti.
"Cârlig" pentru clienţi
Nu doar asta le-a adus succesul, spun acţionarii Meli Melo. Au existat anumite elemente inovative, în premieră pentru comerţul de acest gen din România. Sistemul "libre service", spre exemplu, un serviciu de autoservire, folosit pentru prima dată într-un magazin de bijuterii din România. Vânzătorii cu rol de cosilier, totodată pregătiţi să ajute clienţii cu sfaturi în orice moment, au reprezentat alt motiv pentru care Meli Melo a reuşit să-şi câştige clienţi. Mai nou, o altă modalitate de a-şi pune în valoare produsele este aceea a aşezării produselor pe culori.
Succesul, în cifre
Anul trecut, Gamabell Exim S.R.L. a înregistrat o cifră de afaceri de 3,4 milioane euro, iar pentru acest an estimările acţionarilor arată aproape o dublare a afacerii, respectiv până la 6,3 milioane de euro. În ceea ce priveşte numărul magazinelor Meli Melo prezente la nivel naţional, dacă la sfârşitul anului trecut existau 23 de locaţii, acum numărul acestora a ajuns la 27. Iar "expansiunea" continuă, căci în acest an cei doi acţionari intenţionează să mai deschidă alte nouă magazine. Astfel, până la sfârşitul acestui an, vor fi acoperite 12 oraşe, respectiv Bucureşti, Baia Mare, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Oradea, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Suceava, Târgu Mureş şi Timişoara, iar planul de extindere pe anul viitor vizează "cucerirea" a cât mai multor oraşe.

Piaţa gablonţurilor, în scădere
Piaţa accesoriilor neconvenţionale, care imită bijuteriile din materiale preţioase, va urma un trend descendent. "Dacă vorbim însă de piaţa bijuteriilor fantezie - bijuterii ce se remarcă prin design, urmând tendinţele din modă, estimăm o creştere a acesteia", sunt de părere acţionarii companiei, precizând că avansul se va înregistra, în special, prin acoperirea zonelor în care nu se comercializează bijuterii fantezie, ci doar bijuterii din materiale preţioase şi/sau gablonţuri.Notorietatea de care se bucură brandul Meli Melo a dus la un tot mai mare interes din partea posibililor investitori. "Au existat şi există în continuare numeroase cereri de franciză, atât din ţară, cât şi din afara ţării. Magazinele Meli Melo - Paris funcţionează, însă, la momentul actual, doar în regim propriu", spun oficialii firmei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite