Mediul de afaceri, din ce în ce mai respingător

0
Publicat:
Ultima actualizare:

12% Cu atât a crescut, faţă de anul trecut, ponderea patronilor care percep drept stânjenitor mediul de afaceri din România

românesc de afaceri ca fiind stânjenitor a crescut de la 23% în 2005 la aproape 35% în 2006, relevă sondajele anuale realizate de Consiliul Naţional al IMM-urilor.
Rezultatele sondajului antreprenorial pe 2006, prezentate, ieri, de conducerea Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), pun în evidenţă şi faptul că mediul de afaceri e considerat favorabil într-o măsură din ce în ce mai mică. Anul trecut, mai bine de jumătate din cei chestionaţi (52%) se declarau mulţumiţi; acum, mai puţin de o treime (30%) din patroni consideră că evoluează într-un mediu permisiv.
Ca şi în sondajul CNIPMMR de anul trecut, în topul pe 2006 al dificultăţilor cu care se confruntă oamenii de afaceri se menţin fiscalitatea excesivă şi birocraţia, urmate de scăderea cererii interne, problemele ridicate de creditarea bancară şi corupţia. Intensitatea acestor percepţii creşte odată cu vechimea firmelor participante la sondaj, probabil şi pentru că respectivele probleme sunt semnalate, fără rezultate spectaculoase, de mai bine de 15 ani…

Finanţare de la rude şi prieteni
Din punctul de vedere al finanţărilor la care apelează oamenii de afaceri, ponderea celor care folosesc doar surse proprii (rude, prieteni etc.) este de 77%, în uşoară scădere faţă de anul trecut. Creditele bancare sunt accesate de 47% din cei chestionaţi în 2006 (în 2005 erau 31%). În acest an, bună parte din patroni au început să apeleze la surse alternative, cum ar fi factoringul - transferarea debitelor şi creanţelor către bănci, acestea oferind cash în schimbul viitoarelor încasări ale firmelor astfel finanţate.

Firmelor le merge totuşi ceva mai bine
Faţă de anul trecut, performanţele IMM-urilor investigate sunt într-o uşoară creştere, arată rezultatele sondajului. Aproape 60% din companii au înregistrat creşteri în 2006 şi numai 12% au avut performanţe scăzute în raport cu cele din 2005. Comentând aceste rezultate, preşedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, a declarat că "evoluţia economică este în general pozitivă, dar percepţia privind mediul de afaceri continuă să fie negativă faţă de anii trecuţi". Sondajul a fost realizat pe un grup de 1.306 întreprinderi mici şi mijlocii, eşantion pe care Consiliul IMM-urilor îl consideră reprezentativ pentru economia României.

Carta Albă a IMM-urilor, la a patra ediţie
Sub egida Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), a fost lansată, ieri, cea de-a patra Cartă Albă a IMM-urilor din România - ediţia pe 2006. Lucrarea s-a consacrat deja ca o monografie completă a celui mai important sector din economie - IMM-urile, conţinând statistici unice referitoare la performanţele firmelor din această categorie. După o analiză a sectorului şi a dinamicii acestuia în anul precedent, Carta Albă a IMM-urilor prezintă o caracterizare a activităţii companiilor pe baza situaţiilor financiare anuale, ca şi rezultatele unei ample investigaţii în rândul întreprinzătorilor, privind starea actuală şi viitoare a mediului românesc de afaceri.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite