Maşini cu EURO 5, fabricate şi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii români de autoturisme sunt pregătiţi pentru EURO 5 şi EURO 6, dar nu vor să adopte aceste standarde până când nu vor fi obligatorii şi în Uniunea Europeană. În cadrul

Producătorii români de autoturisme sunt pregătiţi pentru EURO 5 şi EURO 6, dar nu vor să adopte aceste standarde până când nu vor fi obligatorii şi în Uniunea Europeană. În cadrul întâlnirii de ieri de la sediul Ministerului Integrării Europene (MIE), producătorii români de autovehicule, precum şi importatorii au ajuns la concluzia că introducerea standardelor EURO 5 şi EURO 6 este în interesul lor, pentru a putea intra cu succes pe piaţa europeană. Grupul Renault are deja expertiza tehnică pentru introducerea EURO 5, iar reprezentanţii Dacia s-au declarat pregătiţi pentru a-l transfera şi în România. În ceea ce-i priveşte pe cei de la Daewoo, majoritatea ofertanţilor pentru privatizarea grupului produc şi pentru piaţa europeană şi, în consecinţă, vor avea capacitatea de a introduce EURO 5 fără probleme şi la noi în ţară.

Comisia Europeană propune ca prin aplicarea acestui regulament să fie atinse mai multe obiective:
* reducerea cu până la 80% a emisiilor de pulberi în suspensie pentru autovehiculele pe motorină
* reducerea cu până la 20% a emisiilor de oxizi de azot (NOx) pentru autovehiculele pe motorină - s-a propus ca valoarea limită minimă pentru emisiile de NOx să ajungă până la 200 mg/km
* reducerea într-o măsură mai mare a emisiilor de oxizi de azot până la 25%, cu o valoare limită de 60 mg/km, şi hidrocarburi (HC) până la 75%, cu o valoare limită de 75 mg/km pentru autovehiculele pe benzină
* creşterea cerinţelor de durabilitate pentru dispozitivele de control al poluării de la 80.000 km la 160.000 km
* obligaţia producătorilor, dealerilor şi service-urilor de a crea un sistem electronic cu informaţii privind repararea şi întreţinerea vehiculelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite