Marile retele de magazine au vandut cu 40-50% mai mult decat de obicei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In perioada Sarbatorilor de Pasti romanii au adus marilor retele de magazine incasari cu 40-50 la suta mai mari decat cele inregistrate intr-o luna obisnuita si chiar cu cateva procente mai mult fata

In perioada Sarbatorilor de Pasti romanii au adus marilor retele de magazine incasari cu 40-50 la suta mai mari decat cele inregistrate intr-o luna obisnuita si chiar cu cateva procente mai mult fata de cele inregistrate in perioada similara a lui 2003. Ca in fiecare an, apropierea Sarbatorilor a crescut apetitul pentru cumparaturi al romanilor. Fie ca au cumparat produse traditionale, specifice Sarbatorilor, respectiv miel, oua, cozonac sau vin, fie ca au cumparat diverse cadouri pentru cei dragi, si in acest an romanii "au umplut buzunarele" marilor lanturi de magazine prezente pe piata romaneasca dand peste cap chiar si previziunile acestora.
Cu program pana la 12 noaptea, abia s-a facut fata cumparatorilor
Ca si in anii trecuti, romanii au lasat cumparaturile pe ultima suta de metri, inghesuindu-se in magazine chiar in saptamana Pastelui. Pentru a putea face fata afluxului de vizitatori, magazinele au fost nevoite sa-si prelungeasca programul. "Incepand cu 1 aprilie programul unitatilor Carrefour a fost prelungit pana la ora 23 datorita faptului ca au fost foarte multi oameni care preferau sa-si faca cumparaturile seara pentru a evita aglomeratia. Cu toate acestea, numarul cumparatorilor a fost constant mare, pe toata durata zilei", ne-a declarat Andreea Mihai, director de marketing al grupului Carrefour. "Vanzarile au crescut in aceasta perioada peste asteptari, fiind cu 40 la suta mai mari fata de o perioada normala a anului", a adaugat Andreea Mihai. Hypermarketul Cora a avut program, chiar pana la miezul noptii. "Varful vanzarilor s-a inregistrat in zilele de joi si vineri, iar sambata mai putini romani au mai "batut magazinele" dupa cumparaturi", ne-au declarat oficialii Cora. Acestia au mai spus ca o caracteristica a acestui an a fost faptul ca romanii au cumparat in cantitati mult mai mari decat in anii precedenti dulciuri, respectiv oua si iepurasi de ciocolata. La acestea s-au adaugat cozonacii, preferati si in acest an de gospodinele care au preferat sa plateasca cu 30-40.000 mai mult si sa cumpere cozonacul gata facut. Si cum era si normal, printre vedetele sezonului au fost ouale si vinul rosu. Astfel ca, doar unul dintre operatorii de pe piata a vandut peste 20.000 de cozonaci, 800.000 de oua si 100.000 de sticle de vin rosu. Pe langa acestea, romanii au mai cumparat si jucarii, aparate foto, confectii de dama, barbatesti si pentru copii, lenjerii de pat, desuuri, filme foto. Cum concurenta este destul de stransa pe piata supermarketurilor din Romania, acestea s-au intrecut in promotii care mai de care mai atragatoare si mai imbietoare. In acest sens, Cora a avut pe toata perioada dinaintea Pastelui o serie de reduceri de pret la produsele traditionale, respectiv oua, carne de miel, cozonac si chiar vin. Mall Romania a organizat o tombola, iar in saptamana Pastelui vizitatorii primeau cadou oua vopsite, astfel ca intr-o singura zi 40.000 de romani au vizitat complexul comercial.
Ofertele promotionale au dublat incasarile magazinelor de electrocasnice
Statisticile arata ca romanii nu s-au inghesuit doar in hypermarketuri sau supermarketuri, ci au profitat de ocazie - si probabil de primele pe care le-au primit cu ocazia Pastelui - si au mai cumparat si cate un produs electrocasnic sau electronic. Asadar, si pentru magazinele de astfel de produse perioada sarbatorilor de Pasti a fost una aducatoare de venituri importante. Imbiati de ofertele promotionale de Pasti, romanii au dublat vanzarile Grupului Flanco in aceasta perioada fata de lunile ianuarie si februarie, ajungand la incasari de 11 milioane de euro. Si grupul Altex a avut vanzari-record in aceasta perioada, romanii lasand 10 milioane de euro in magazinele de produse electronice si electrocasnice ale grupului. Cele mai vandute produse in aceasta perioada au fost produsele clasice, respectiv televizoarele, masinile de spalat si aragazurile, ne-au declarat reprezentantii lanturilor de magazine.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite