Marile companii investesc peste 1 milion de euro pentru schimbarea brandului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Schimbarea brandului, una din tehnicile utilizate de firmele occidentale pentru imbunatatirea imaginii, si-a gasit un loc si pe piata romaneasca, investitiile companiilor locale in rebrandare depasind

Schimbarea brandului, una din tehnicile utilizate de firmele occidentale pentru imbunatatirea imaginii, si-a gasit un loc si pe piata romaneasca, investitiile companiilor locale in rebrandare depasind in unele cazuri un milion de euro. "Este o tehnica de management al schimbarii, care se face, de regula, din cinci in cinci ani. Prinde bine oricui sa se mai improspateze, la o anumita perioada de timp", ne-a declarat Aneta Bogdan, Managing Director Brandient, firma specializata in rebrandare. Motivele pentru care o companie incepe o campanie de rebrandare sunt extrem de diversificate: de la dorinta de a da un semnal ca esti dedicat viitorului companiei si ai in vedere si obiective pe termen lung, pana la existenta unei oportunitati pe piata. "Ce se urmareste de fapt este ca firma sa creasca mai usor, sa fie mai profitabila, sa fie atragatoare pentru investitori si sa fie mai eficienta intern", explica Aneta Bogdan.
Firmele din Romania investesc in campanii de rebrandare
In general, bugetele puse la bataie de companii pentru rebrandare sunt semnificative, mai ales ca aceasta strategie trebuie urmata de o campanie de promovare a noului brand. Astfel, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de euro (pentru campania de publicitate si rebrandarea propriu-zisa a unitatilor), BRD si-a lansat o noua identitate dupa achizitionarea pachetului majoritar de catre Groupe Societe Generale. "Momentul a fost marcat in septembrie 2003 prin lansarea noii identitati, materializata intr-un logo si un nou slogan. Obiectivele urmarite prin procesul de rebrandare au fost, in primul rand, cresterea notorietatii faptului ca BRD face parte dintr-un grup bancar international. Apoi am urmarit suprapunerea imaginii BRD cu atuurile pe care le confera apartenenta bancii la acest grup international", ne-a declarat Adela Pascu, secretar general al BRD-Groupe Societe Generale. In ceea ce priveste impactul acestui proces, Adela Pascu a subliniat faptul ca studiile efectuate la sfarsitul campaniei au demonstrat ca obiectivele acesteia au fost atinse. O alta companie care a trecut printr-un proces de rebrandare a fost Orange. "Procesul de rebrandare a fost unul extrem de complex, care a cuprins toate functiunile companiei si a adus schimbari in strategie si mod de abordare a pietei, a serviciilor, produselor si a imaginii. (...) Avantajele schimbarii au fost dovedite prin cresterea semnificativa a numarului de clienti", spune Amalia Fodor, director de comunicare al companiei. In anul 2003, si grupul Flanco a lansat o campanie de repozitionare pe piata de produse electronice si electrocasnice din Romania. "S-a urmarit in primul rand o stilizare si o umanizare a imaginii grupului, si acest lucru l-am realizat prin modificarea siglei si a sloganului. La aproape sase luni de la lansarea campaniei, putem spune ca efectele au fost neasteptate: vanzarile au crescut cu aproape 130 la suta dupa incheierea campaniei", spun reprezentantii grupului Flanco. Cu un buget de 200.000 de euro, compania imobiliara Eurisko a inceput, de asemenea, o campanie de rebrandare, la debutul acestui an. "Rezultatele obtinute de compania noastra in cei 6 ani de activitate au determinat nevoia unei redefiniri prin comunicarea catre clienti, in primul rand, a valorilor companiei, si nu a serviciilor oferite. In acest sens, campania intensiva de PR a crescut recunoasterea pe piata, compania noastra ocupand acum o pozitie de lider ca dimensiune a cifrei de afaceri", apreciaza Oana Bogdanovici, coordonator marketing si comunicare al Eurisko.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite