Marile lanturi comerciale din Europa pregatesc investitii de peste 1,5 miliarde euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Desi pe piata de retail (supermarketuri, hypermarketuri, magazine de tip cash carry, mall-uri) concurenta este din ce in ce mai acerba, analistii imobiliari considera ca inca mai este loc suficient

Desi pe piata de retail (supermarketuri, hypermarketuri, magazine de tip cash carry, mall-uri) concurenta este din ce in ce mai acerba, analistii imobiliari considera ca inca mai este loc suficient pentru noi astfel de centre, iar proiectele sunt numeroase, informeaza Mediafax. Grupul german Metro este unul dintre competitorii de pe aceasta piata. Potrivit specialistilor, acesta a cunoscut cea mai importanta dezvoltare pe segment, fiind prezent cu 15 magazine, iar pentru sfarsitul anului viitor preconizandu-se o crestere pana la 20 de astfel de unitati. Fiecare magazin Metro reprezinta o investitie de circa 15 milioane de euro, astfel ca, pana la sfarsitul anului 2004, grupul va investi aproximativ 75 de milioane de euro in alte 5 magazine in Romania. O prezenta activa pe aceasta piata este compania, tot germana, Selgros. Cu un numar de 5 magazine, compania isi propune, de asemenea, ca in urmatorii ani sa se extinda pana la 15 centre comerciale de acest fel, pentru fiecare urmand sa aloce, in medie, 15 milioane de euro. Un alt segment important pe piata de retail il constituie hypermarketurile, unde competitia este intre Carrefour si Cora. Grupul francez urmeaza sa deschida doua hypermarketuri in Bucuresti, dintre care unul in luna septembrie, iar al doilea in luna februarie 2004, si apoi unul la Brasov. Pe termen mai lung, compania are ca obiectiv deschiderea a 24-25 de centre comerciale pe piata romaneasca, investitia pentru unul singur fiind de circa 30 de milioane de euro. Si lantul de hypermarketuri Cora pregateste pentru sfarsitul lunii septembrie inaugurarea primului sau magazin, iar in 2004 un al doilea magazin, investitia totala ajungand pana la 50 de milioane de euro. In urmatorii ani, acelasi grup intentioneaza sa deschida in Romania 14 alte hypermarketuri, investitia totala urmand sa ajunga la circa 500 de milioane de euro. Investitii importante sunt preconizate si in domeniul supermarketurilor, unde lantul de magazine Profi (dezvoltat mai ales in zona Transilvaniei) are in vedere, pana la sfarsitul anului, o investitie de aproximativ 650.000 de euro pentru fiecare din cele sapte magazine ce urmeaza a fi deschise. Grupul german Rewe a anuntat de asemenea importante investitii in acest an si in 2004. Astfel se vor investi 30-35 de milioane de euro pentru deschiderea a sase noi magazine XXL Mega Discount. Totodata, compania turca Anchor Mall Group, divizie a grupului FIBAS, a anuntat constructia celui de-al doilea mall in Bucuresti, Plaza Romania. Investitia va fi de 35 de milioane de euro, si proiectul va fi finalizat in primavara anului 2004. Piata centrelor comerciale specializate cunoaste si ea o ascensiune. Compania Praktiker va deschide un al doilea magazin in Bucuresti, urmand ca astfel de centre (15) sa fie construite in alte mari orase. Toate aceste date arata ca piata de retail din Romania va atrage in urmatorii ani investitii de aproape doua miliarde de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite