Marii comercianţi sfidează şi clienţii, şi furnizorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Atacurile furibunde ale furnizorilor împotriva hipermarketurilor rămân fără răspuns, cu toată gravitatea acuzaţiilor şi nemulţumirea consumatorilor, care încep să caute şi alte variante

Atacurile furibunde ale furnizorilor împotriva hipermarketurilor rămân fără răspuns, cu toată gravitatea acuzaţiilor şi nemulţumirea consumatorilor, care încep să caute şi alte variante

Scandalul declanşat, în ultimele zile, de către producătorii de alimente a rămas fără ecou în rândurile deţinătorilor de magazine tip hipermarket, acuzaţi în principal de practici oneroase şi comportament anticoncurenţial. În schimb, consumatorii pe care i-am contactat chiar la intrarea în astfel de supermagazine se declară nemulţumiţi de prestaţia marilor comercianţi.

Pentru a explica această atitudine de "non-combat" adoptată de reprezentanţii hipermarketurilor, care preferă să tacă inclusiv atunci când li se aduc acuzaţii dintre cele mai grave, am apelat la câţiva specialişti în comunicare.

Ei sunt de părere că această tăcere face parte dintr-o strategie şi că valul scandalului va trece fără să se întâmple ceva semnificativ după aceea. Între timp, consumatorii au cam început să-şi reconsidere poziţia faţă de hipermarketuri, gândindu-se de două ori înainte să cumpere ceva din astfel de unităţi comerciale.
Consumatorii spun că, din cauza preţurilor ridicate ale hipermarketurilor, se vor orienta către pieţe sau magazine de dimensiuni mai mici.

Doamna Şuleanu, de profesie profesoară, ne-a declarat că nu este de acord cu aceste preţuri, "problema este că, indiferent în ce hipermarket mergi, este acelaşi preţ, eu le-am căutat pe toate. Am făcut comparaţie de foarte multe ori. Merg şi la piaţă, de exemplu carnea o iau de la piaţă". De aceeaşi părere este şi Zamfir Toma, care ne-a explicat punctul său de vedere: "Păi nu sunt de acord, că dacă ei le cumpără cu 10 lei şi apoi le vând cu 30 de lei, cum să fiu de acord? Dacă preţurile sunt mai mici în piaţă, e şi normal că acolo mă voi duce".

Consumatorii aleg magazinele mai mici

Mai sunt persoane care vin odată pe lună la hipermarket, deoarece găsesc repede ceea ce caută. "În general, la alte magazine ajungem, dar să zic o dată pe lună sau poate de două ori ajungem în hipermarket. Suntem de acord cu producătorii, dar se ştiu de mult aceste divergenţe", ne-a spus doamna Vişan, care aranja cumpărăturile în maşină.

Nici Paraschiv G., operator-programator, nu este tocmai încântat de aceste preţuri. "Depinde în ce zonă sunt, nu pun mare bază pe asta, dacă mă aflu în zona asta vin aici. Dacă sunt în zona unei pieţe, mă duc acolo", a explicat el. "Cine dă mai ieftin, de-acolo cumpăr. De unde e mai ieftin, acolo te duci. Dacă cumperi două-trei sticle, nu se pune problema, dar când iei mai mult…", spune profesorul Adrian, care s-a arătat destul de mulţumit de preţurile din hipermarket. "Nu ştiu ce să vă spun. Nu sunt de acord cu această mărire; dacă am să constat vreo diferenţă de preţuri, o să mă duc în altă parte", a afirmat, la rândul său, Matei Silvia, de profesie şef de depozit.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite