Mărfurile din magazine, cu 20% mai scumpe din cauza distribuitorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile nu-şi distribuie produsele direct, apelând la firme care le umflă costurile Preţul produselor din magazinele româneşti sunt mai mari decât în alte ţări europene cu aproape

Companiile nu-şi distribuie produsele direct, apelând la firme care le umflă costurile

Preţul produselor din magazinele româneşti sunt mai mari decât în alte ţări europene cu aproape 15%. Una dintre cauzele acestui fenomen constă în faptul că, la noi, din preţul la raft al produselor, costul de distribuţie reprezintă 16-20%, în timp ce în alte state din Europa acestea reprezintă doar 4-6%.

Diferenţa vine din faptul că "în România, reţelele de distribuţie sunt ineficiente, nu sunt foarte bine organizate şi sunt mai scumpe", a declarat, ieri preşedintele firmei olandeze de consultanţă în domeniul logistic Archicom, Gerard F.A. Kuijs, într-un seminar pe teme de logistică şi distribuţie. El a mai arătat că din această cauză produsele din magazinele româneşti sunt mai scumpe cu 10-15%, faţă de cele din ţări precum Franţa, Germania sau Olanda.

Un alt factor care conduce la creşterea costului de distribuţie şi implicit la preţuri mai mari pe piaţa românească este faptul că majoritatea producătorilor îşi distribuie marfa prin intermediul distribuitorilor şi nu în mod direct. "Multe produse sunt cumpărate de la furnizori şi nu direct de la producători, dar cu cât reduci numărul jucătorilor din procesul de distribuţie cu atât costurile scad.

În România, procesul de distribuţie este caracterizat de ineficienţă în ceea ce priveşte transportul, achiziţionarea produselor şi strategia de stocare a mărfii. Cred că situaţia va fi îmbunătăţită în 10-15 ani, când se vor înregistra progrese în acest sens", a mai spus Kuijs.

Numărul intermediarilor este prea mare

"Pentru a eficientiza distribuţia şi pentru a reduce costurile trebuie în primul rând să fie micşorat numărul de intermediari dintre producători şi vânzători", a arătat Kuijs. Referitor la piaţa românească de logistică şi distribuţie, reprezentanţii firmelor de profil au punctat o serie de dificultăţi pe piaţa românească, printre care lipsa infrastructurii, costul utilităţilor, dar şi birocraţia.

<> , a adăugat Kuijs.

La rândul său, Danor Ionescu, director de dezvoltare în cadrul grupului Delamode International Logistics, a precizat că dezvoltarea spaţiilor logistice trebuie să se facă după o anumită strategie şi în funcţie de interesele zonelor în care sunt amplasate. Operatorii de logistică sunt convinşi că evoluţia pieţei de profil din România va fi de două ori mai rapidă decât a celei europene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite