Marea fuziune bancară are un nume: UniCredit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

asupra brandului UniCredit, cel care are expunerea cea mai bună la nivelul Uniunii Europene."Arhitecţii" proiectului HVB ţiriac Bank-UniCredit, noua entitate bancară ce urmează să urce direct pe

asupra brandului UniCredit, cel care are expunerea cea mai bună la nivelul Uniunii Europene.
"Arhitecţii" proiectului HVB ţiriac Bank-UniCredit, noua entitate bancară ce urmează să urce direct pe locul trei în topul celor mai puternice bănci româneşti, au primit rezultatele analizelor privind stabilirea numelui sub care grupul bancar va activa pe piaţa românească. Potrivit programului de fuziune aprobat, stabilirea brandului constituie, de altfel, cea mai importantă etapă în cadrul procesului de fuziune. Surse din cadrul Consiliului de Administraţie al noii instituţii au declarat pentru ziarul Adevărul că, în urma ultimelor discuţii purtate în cadrul boardului pe baza evaluărilor de piaţă, şansele ca noul grup bancar să funcţioneze în România sub numele de UniCredit sunt foarte mari. "Până în prezent, chiar dacă părerile au fost împărţite în privinţa alegerii brandului potrivit, soluţia optimă pare să fie numele de UniCredit. În următoarele săptămâni, urmează să se ia decizia finală. Este foarte important ca aceasta să se ia cât mai repede, pentru a continua etapele de fuziune, printre care şi aducerea la acelaşi numitor comun a politicii de marketing", au precizat sursele citate.
Retail sau corporate?
Potrivit studiilor de specialitate privind identitatea pe piaţa bancară a fiecărei părţi implicate în cel mai mare proces de fuziune, între HVB ţiriac şi UniCredit există o discrepanţă destul de mare la nivel de percepţie. Astfel, chiar dacă UniCredit dispune de o expunere foarte bună în spaţiul comunitar, nu aceeaşi situaţie se înregistrează şi în România, unde HVB ţiriac Bank beneficiază de o notorietate mult mai bună. Mai mult, cele două părţi diferă şi în privinţa politicilor de piaţă pe care le-au urmărit în România până la începutul proiectului de fuziune. "Dacă HVB ţiriac dispune de o deschidere foarte bună pe piaţa autohtonă de retail, UniCredit excelează mai mult pe partea de corporate. Este posibil ca, alegerea brandului UniCredit ca rezultat al procesului de fuziune, să reprezinte pentru noua entitate bancară şi o posibilă tendinţă de dezvoltare mai mult pe partea de corporate, susţin sursele citate. De altfel, alegerea concentrării pe partea de corporate a băncii ar putea fi practic o consecinţă a îngustării segmentului de creditare a populaţiei ca urmare a restricţiilor date de Banca Naţională. Preşedintele HVB ţiriac, Dan Pascariu nu a putut fi contactat pentru o poziţie oficială până la închiderea ediţiei.
Leasingul, "mănuşa" perfectă a fuziunii
Fuziunea bancară dintre UniCredit şi HVB ţiriac va aduce, totodată, un competitor puternic şi pe piaţa leasingului. Alianţa dintre cele două părţi este cum nu se poate mai potrivită, partea de leasing fiind una dintre "componentele"pentru care nu se vor face mari eforturi în vederea restructurării. şi asta pentru că atât HVB Leasing, cât şi UniCredit leasing reprezintă două companii complementare pe piaţa autohtonă de profil. Dacă HVB are expunere în domeniul leasingului imobiliar şi cel auto, UniCredit acoperă cu 30% piaţa leasingului industrial. Potrivit datelor oficiale, cota de piaţă a viitoarei companii este estimată la 14%, iar activele totale nete vor depăşi 500 milioane euro (1,76 miliarde lei).

Concurenţa a dus la fuziune
În lupta lor pentru impunerea pe piaţa bancară din România, atât HVB, cât şi Unicredit au vrut, înainte de a se pune problema fuziunii, să preia, fiecare în parte, Banca Comercială Română, dar şi pachetul majoritar la CEC. La nivelul anului trecut, HVB România dispunea, fără portofoliul Băncii Ion ţiriac, active în valoare de 1,4 miliarde euro. În schimb, Unicredit România deţinea la finalul lunii martie active de aproximativ 430 milioane euro. Fuziunea dintre HVB ţiriac Bank şi Unicredit România va poziţiona noua entitate pe locul 3 pe piaţa bancară românească, cu active totale de 3,3 miliarde euro, 132 de sucursale şi peste 600.000 de clienţi. UniCredit Group, unul dintre cele mai puternice grupuri bancare europene, deserveşte peste 28 milioane de clienţi prin intermediul a 7.000 de unităţi bancare în 21 de ţări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite