Mall-urile ingrasa piata francizelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In ultimii ani, franciza a castigat tot mai mult teren, numarul marcilor care se extind prin acest sistem crescand cu peste 40 la suta in ultimul an, conform unui studiu de piata realizat de Asociatia

In ultimii ani, franciza a castigat tot mai mult teren, numarul marcilor care se extind prin acest sistem crescand cu peste 40 la suta in ultimul an, conform unui studiu de piata realizat de Asociatia Retelelor de Franciza din Romania. In prezent, exista 171 de retele de franciza, care angajeaza 11.400 de romani, cele mai multe fiind de provenienta americana. Pe locul 2, ca provenienta, este franciza romaneasca, cu 35 de marci autohtone care se extind prin franciza, printre care Cris Tim, Gogoasa Infuriata, Smartree, Tina R, Elvila, Coco Rico etc. Studiul mai releva faptul ca interesul francizelor straine pentru piata romaneasca este in crestere, peste 60 la suta din francizele europene marturisindu-si interesul pentru identificarea unui operator in Romania. Pe langa cresterea puterii de cumparare a romanilor si perspectiva aderarii la UE, un rol important in dezvoltarea francizelor a fost deschiderea de noi centre comerciale, in special de tip mall.
Principala problema, capitalul de pornire
Majoritatea intreprinzatorilor care au investit in magazine in franciza spun ca cel mai mare obstacol pe care l-au intampinat in initierea afacerii a fost capitalul initial mare necesar. Diferentele de cultura dintre piata externa si piata romaneasca si amplasarea francizei intr-o zona cu vad comercial au fost alte bariere in deschiderea unui magazin francizat. Cu toate acestea, autorii studiului estimeaza ca anual cel putin 5-6 marci vor alege aceasta strategie de dezvoltare pe intreg teritoriul Romaniei. Cele mai dinamice domenii in sectorul de franciza vor fi cele din aria serviciilor: service-urile auto, intretinere, reparatii, consultanta financiara si e-commerce.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite