O firma din Malaezia a depus singura oferta pentru Roman Brasov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firma Pesaka Astana SDN BHD din Malaezia a depus singura oferta de achizitionare a pachetului majoritar de actiuni detinut de stat la societatea Roman Brasov, pana joi, la expirarea termenului-limita,

Firma Pesaka Astana SDN BHD din Malaezia a depus singura oferta de achizitionare a pachetului majoritar de actiuni detinut de stat la societatea Roman Brasov, pana joi, la expirarea termenului-limita, se arata intr-un comunicat al Autoritatii pentru Privatizare. Autoritatea pentru Privatizare a scos de mai multe ori la vanzare societatea Roman, insa nici o companie nu s-a aratat interesata de preluarea unui producator de camioane supradimensionat din punct de vedere al personalului si cu datorii de peste 3.500 de miliarde de lei, inregistrate la sfarsitul anului trecut, arata sursa citata. "Prin depunerea ofertei pentru Roman, putem sa spunem ca am intrat in mod ireversibil in procedura de privatizare a acestei societati. Trebuie inteles, insa, faptul ca privatizarea Roman, gandita, in premiera pentru Romania, sub forma unui parc industrial, nu se va putea face decat prin lege speciala", a declarat, presedintele APAPS, Ovidiu Musetescu. Pesaka Astana este parte a unui holding socotit printre cele mai importante din Malaezia, cu afaceri extinse in tot sud-estul asiatic, la conducerea sa aflandu-se, de altfel, un influent om de afaceri singaporez, Rafic Said. Relatiile de afaceri cu Roman au debutat in urma cu 10 ani, cand firma din Kuala-Lumpur a inceput sa cumpere primele camioane fabricate la Brasov. De la cateva sute de mii de dolari in primul an, valoarea contractelor a urcat constant: cu 2-3 milioane dolari anual pana in 2000, pentru ca anul trecut sa depaseasca 5 milioane dolari, iar anul acesta sa "bata" spre 8 milioane dolari. "Un partener serios si cu forta financiara", spune despre Pesaka directorul general de la Roman, Carol Rugacs. Camioanele achizitionate de la Brasov sunt destinate, in principal, transportului portuar containerizat din Singapore si Malaezia, precum si dotarii armatei malaeziene. In cea mai mare parte - din cauza taxelor vamale - camioanele sunt achizitionate sub forma de componente (CKD-uri), fiind apoi asamblate si carosate in uzina din Kuala-Lumpur, in care lucreaza cateva zeci de fosti salariati de la Roman. Simultan cu oferta depusa de Pesaka Astana la APAPS, reprezentantii firmei malaeziene au sosit la Brasov pentru negocierea unui nou contract privind achizitionarea, in urmatorii 2 ani, a 900 de camioane destinate armatei din Malaezia. Acestora li se vor adauga si camioane - al caror numar urmeaza a fi stabilit - pentru transportul containerizat de marfuri dintr-un nou port malaezian, a carui construire se apropie de final. La "prima strigare", valoarea noului contract va fi - potrivit informatiilor noastre - de 13-14 milioane dolari pentru 2004, cu perspectiva dublarii acestei cifre in 2005.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite