Magazinele de lângă pompă fac 10% din profitul benzinăriilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Benzinarii profită din plin de pe urma amplasării de magazine, restaurante, fast-food-uri, spălătorii auto, dar şi a vânzării de roviniete în staţiile de distribuire a carburanţilor.

Benzinarii profită din plin de pe urma amplasării de magazine, restaurante, fast-food-uri, spălătorii auto, dar şi a vânzării de roviniete în staţiile de distribuire a carburanţilor. Afacerea a devenit o regulă pentru cei care vor să scoată bani în plus. Spre exemplu, la Petrom - compania cu cea mai mare cotă de piaţă - aceste activităţi generează circa 10% din totalul profitului înregistrat la o staţie.
Indiferent că este vorba de o benzinărie situată într-un oraş mai mare sau mai mic, trei lucruri sunt esenţiale în alegerea locaţiei: vizibilitatea, accesibilitatea şi zonă cu circulaţie. Veniturile din astfel de activităţi nu sunt foarte însemnate, ele fiind diferite în funcţie de locaţie, dar şi de produsele vândute. "Serviciile suplimentare, cum ar fi restaurantele, magazinele, spălătoriile auto, reprezintă circa 10% din profitul unei staţii. Există însă diferenţe între benzinării în funcţie de locaţie, mărime, produse vândute, dar şi de traficul din zona unde este situată benzinăria", ne-a declarat Gabriel Năstase, director de comunicare la Petrom.

Intrarea în UE creşte vânzările
şi la Rompetrol, vânzările de produse alimentare şi nu numai reprezintă doar 15% din total. Potrivit oficialilor instituţiei, în jur de 85% din vânzările unei benzinării sunt reprezentate de carburanţi, diferenţa fiind alocată celor din magazin. Se aşteaptă însă ca apropiata integrare a ţării noastre în comunitatea europeană să schimbe proporţiile. "Pe viitor, estimăm că ponderea vânzărilor din magazine va creşte rapid pentru produsele nespecifice, până la un procent de 25%, conform pieţei vest-europene", ne-au precizat reprezentanţii Rompetrol.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite