Lupta pentru supremaţia pe piaţa bricolajelor se dă în provincie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa bricolajelor din ţara noastră intră într-un amplu proces de dezvoltare, tendinţa fiind vizibilă în creşterea nivelului competiţiei. Noii jucători precum BauMax sau Mr Bricolage vor

Piaţa bricolajelor din ţara noastră intră într-un amplu proces de dezvoltare, tendinţa fiind vizibilă în creşterea nivelului competiţiei.
Noii jucători precum BauMax sau Mr Bricolage vor intra pe acest segment, ţinta declarată a companiei BauMax pentru anul 2010 fiind câştigarea poziţiei de lider pe piaţa de bricolaj. Însă, până la modificări majore în peisajul bricolajelor din ţara noastră, primele două poziţii sunt disputate de Praktiker, membru al grupului Metro, şi Bricostore România, companii care au avantajul de a fi intuit nişa de dezvoltare ceva mai devreme.
Pentru acoperirea cât mai bună a întregii ţări şi, implicit, pentru câştigarea unui număr cât mai mare de clienţi, ambii retaileri au demarat campanii complexe de expansiune în provincie. În plus, marile centre comerciale devin ancore şi pentru deschiderea acestor tipuri de magazine. În prezent, Praktiker dispune de 11 centre de distribuţie, în timp ce Bricostore a ajuns la un număr de şapte magazine. "Până la sfârşitul lui 2006, Praktiker România urmează să deschidă alte 4 magazine, în Satu Mare, Brăila, Bucureşti-Vitan şi Baia Mare", a declarat, pentru Adevărul, preşedintele Praktiker România Gunther Vosskamper. Anul 2006 a reprezentat pentru Praktiker anul cu cel mai mare număr de deschideri, de la începutul activităţii, în 2002. Pentru următoarea perioadă, până în anul 2008, strategia Praktiker România este de a deschide magazine în toate oraşele importante din ţară, cum ar fi Iaşi, Suceava, Baia Mare, Satu Mare. De cealaltă parte, Bricostore România a accelerat planul de expansiune, noua strategie vizând deschiderea a trei până la cinci magazine în următorii ani. "Dorim să deschidem magazine în oraşele cu peste 200.000 locuitori ca Timişoara, Oradea, Bacău, Cluj, Iaşi şi altele, obiectivul nostru fiind deschiderea a peste 30 de magazine în România", spune Isabelle Pleska, preşedintele Bricostore România. Centrele comerciale devin ancore şi pentru deschiderea magazinelor de bricolaj, astfel că Bricostore se va alătura acestora. "Ne vom alătura partenerilor noştri din marea distribuţie în centre comerciale, facilitând astfel viaţa clienţilor noştri, oferind în acelaşi loc tot ce au nevoie zilnic. Suntem deschişi tuturor tipurilor de proiecte, atât în locaţie, cât şi în proprietate.
În ceea ce priveşte cifrele de afaceri, reprezentanţii celor două companii refuză să dea date financiare estimative aferente anului în curs, limitându-se doar la exerciţiul financiar de anul trecut. Astfel, potrivit datelor furnizate, anul 2005 a însemnat o creştere a cifrei de afaceri a companiei Praktiker România cu 60% faţă de perioada precedentă, până la o valoare totală de aproape 380 milioane RON, aproximativ 105 milioane euro. Pentru anul în curs, Vosskamper anticipează o creştere a cifrei de afaceri, bazată pe expansiunea demarată în acest an. Potrivit bilanţului contabil depus de Bricostore la Ministerul Finanţelor Publice, cifra de afaceri aferentă anului 2005 s-a ridicat la aproximativ 87 milioane de euro. "În ultimii ani, piaţa do it yourself a cunoscut o ascensiune semnificativă încurajată de dezvoltarea sectorului imobiliar şi al construcţiilor, precum şi de creşterea accesului populaţiei la instrumentele de finanţare", spune preşedintele Praktiker. Potrivit acestuia, anul 2007 va însemna o creştere importantă a competiţiei pe piaţa românească de bricolaj. În plus, atunci când vine vorba de comportamentul clienţilor, se constată o tendinţă de reorientare a achiziţiilor către categoria decoraţiunilor pentru interior şi exterior. "În anii trecuţi, clienţii magazinelor îşi orientau achiziţiile aproape exclusiv către produse destinate lucrărilor de bază pentru amenajarea locuinţelor. Deşi această tendinţă rămâne în continuare puternică, putem totuşi observa că românii devin tot mai interesaţi de categoria decoraţiunilor pentru interior şi exterior", spune Vosskamper.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite