A plătit Ministerul Turismului pentru un logo turistic luat de pe Shutterstock, la un preţ de sub un dolar?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Turismului Elena Udrea a lansat astăzi, la Expoziţia Mondială de la Shanghai, noul solgan turistic al României „Explore the Carpathian Garden" („Explorează grădina carpatină"). Încă înainte de lansare au apărut informaţii pe bloguri că logo-ul turistic ar fi plagiat, mai exact frunza.

UPDATE Consorţiul de firme THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres, care au realizat logo-ul, au afirmat că, deocamdată, nu pot oferi detalii despre cum a fost realizat logo-ul brandului turistic al României pe motiv că au încheiat un contract de confidenţialitate cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.

"Poziţia oficială a companiei în acest moment este că nicio parte a  contractului cu Ministerul nu poate fi dezvăluită, indiferent că este vorba despre detaliile financiare sau de modul în care simbolul frunzei folosit în noul brand de ţară al României a fost creat", au declarat reprezentanţii firmei pentru adevarul.ro.

Cercetarea şi crearea logoului au costat circa un milion de euro.

Potrivit blogului piticu.ro, firma care s-a ocupat de campanie "s-a inspirat" din logo-ul proiectului englezesc de autobuze ecologice Change Transport.



Potrivit aceluiaşi bloger, logo-ul ar putea fi luat şi de pe shutterstock.com, unde un abonament pentru 750 de poze costă 250 de dolari pe o lună. Astfel, imaginea cu frunza ar costa sub un dolar.

image


Aceeaşi frunză a fost folosită şi pe un banner într-o campanie publicitară a companiei Oltchim SA.

image
image

Noul logo turistic are ca element principal "frunza", reprezentând simbolul primordial al naturii, al prospeţimii şi al creşterii, fiind realizat pe un fond albastru care face trimitere spre turismul balnear şi de întreţinere.

Potrivit unui comunicat transmis luni de Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, logoul este, din punct de vedere vizual, proaspăt, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului român şi în acord cu tendinţele mondiale de reorientare spre natură, descoperire, conservare.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Brandul a fost lansat pe muzica lui Gheorghe Zamfir

Brandul turistic al României a fost lansat în prezenţa a câtorva sute de persoane, majoritatea români.

Lansarea imaginii şi logo-ului brandului a fost precedată de un concert al naistului Gheorghe Zamfir, care şi-a început recitalul cu două piese din repertoriul internaţional, "Lonely Shepherd" şi "El condor pasa". După acestea au urmat câteva doine, fără acompaniament, recitalul încheindu-se cu "Ciocârlia", relatează Mediafax.

După concert, Udrea a spus că nu crede că "există o persoană mai emoţionată" ca ea, "mai mândră de cetăţenia ei şi mai încrezătoare în ţara pe care o reprezintă".

Ea a adăugat că brandul scoate în evidenţă tocmai ce are România mai frumos, mai interesant şi mai pur.

La lansarea brandului, pe scenă, alături de Udrea şi ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, au fost prezenţi foştii mari sportivi Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase.

În paralel, în jurul scenei, erau prezenţi câţiva tineri chinezi îmbrăcaţi în costume medievale, doi dintre ei purtând şi câte o coroană de genul celei cu care apare în picturi Ştefan cel Mare.

Brandul invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu.

În centrul logoului apare scris "România" într-un font rotund, parcă scris de mână, fiecare literă fiind colorată în două-trei nuanţe de verde. Semnul diacritic al literei "â" este colorat cu nuanţe de galben şi portocaliu.

Deasupra brandului, în partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare.

Sloganul "explore the Carpathian garden" este plasat în partea de jos a imaginii, scris într-un font mai comun, de culoare verde şi înclinat spre dreapta.

Fundalul este alb, fără alte elemente distinctive.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite